"למה אני מסכן את החיים שלי?": המכתב המצמרר של הלוחם שנפל

לפני שנכנס לרצועת עזה ונלחם מול מחבלים, ריף הרוש ז"ל הספיק לכתוב מכתבים ובהם הסביר את ההחלטה לסכן את חייו: "בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 11:13 כח באדר ב'

"למה אני מסכן את החיים שלי?": המכתב המצמרר של הלוחם שנפל
ריף הרוש ז"ל, צילום: דובר צה"ל

מדינת ישראל קמה הבוקר (א') לעוד בשורות קשות, על ארבעה לוחמים שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה: סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו ושירת ביחידת אגוז; סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל; סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד; סמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר.

"למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי"

ריף הרוש ז"ל רשם מספר מכתבים לפני שנכנס לעזה. "ניסיתי את הכי טוב שלי וזה לאן שהגעתי", כתב, "אמרתי שאם אני מתאים כבר, אז למקום שיוציא ממני כמה שיותר וימקסם. למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי, ובשביל המשפחה שלי שישבו בשקט ובנחת ושהם ידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים".

המכתב של ריף הרוש ז"ל

המכתב של ריף הרוש ז"ל צילום: ללא

אבי הרוש, אביו, סיפר עליו ל"ישראל היום": "כשקצין העיר הגיע אלינו אתמול מיד ידעתי שריף נהרג", שיתף בדמעות, "דיברנו בפעם האחרונה לפני שבועיים בערך, לפני שהוא נכנס לעזה. הוא תלמיד טוב, ילד שובב שאהב את כולם ודאג לכולם. הוא התגייס לאגוז והיה 8 חודשים בצבא. הוא היה מודע לסכנות בעזה ואמר לי שהוא מפחד. הוא הבטיח לשמור על עצמו".