מרתיח: הפלסטיני ברח מחיילים, נתפס עם כלי נשק ברכבו - ושוחרר

בית המשפט הצבאי שבשומרון דחה את ערעור הפרקליטות הצבאית לעצור עד תום ההליכים נאשם פלסטיני שנתפס לאחר שברח מחיילים, נסע נגד כיוון התנועה וברכבו נתפסו עשרות כדורים וסכין

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 10:55 כח באדר ב'

מרתיח: הפלסטיני ברח מחיילים, נתפס עם כלי נשק ברכבו - ושוחרר
כביש ביו"ש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט הצבאי שבשומרון דחה את ערעור הפרקליטות הצבאית לעצור עד תום ההליכים נאשם פלסטיני שנתפס לאחר שברח מחיילים, נסע נגד כיוון התנועה וברכבו נתפסו עשרות כדורים וסכין. זאת לאחר שהשתכנע שהנאשם שייך למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. כך דווח הבוקר (א') ב"כאן".

הסנגוריה טענה: שייך למנגנוני הביטחון של הרשות

לפלסטיני מיוחסות ארבע עבירות של אחזקת נשק, אלא שהסנגורית שלו טענה שמדובר באיש השייך למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. הפרקליטות טענה מנגד כי לא ברור באיזה תפקיד הוא משרת וכן ציינה הרשעה קודמת שלו. בית המשפט הצבאי שחרר את הנאשם כי המסוכנות פחתה נוכח העובדה שמדובר במי ששייך למנגנונים - זאת מבלי שבכלל ברור איזה תפקיד הוא מאייש.

פיגוע בשומרון

רק היום (א') מחבל ירה על אוטובוס בשומרון, ופצע קשה צעירה כבת 19, וגבר נוסף בן 50, כשהוא במצב קל עד בינוני.

חובש רפואת חירום במד"א אסף אילקשי סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום. נכנסו לאוטובוס וראינו את הצעירה יושבת באוטובוס כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע ירי בכתף. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה במצב קשה",

החובש שי כהן סיפר: "הגענו למחסום אליהו וראינו רכב שבתוכו גבר כבן 50 עם פציעה בכתף. הוא היה בהכרה מלאה, יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית חולים מאיר כשמצבו מוגדר קל עד בינוני."