הותר לפרסום: ארבעה לוחמים מחטיבת הקומנדו נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו ושירת ביחידת אגוז, סמל אמיתי אבן שושן, בן 20, מעזריאל, סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד וסמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 06:57 כח באדר ב'

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים מחטיבת הקומנדו נפלו בקרב בדרום רצועת עזה
ארבעת הלוחמים שנפלו, צילום: דובר צהל

ארבעה לוחמים נפלו בקרבות: סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו ושירת ביחידת אגוז, סמל אמיתי אבן שושן, בן 20, מעזריאל, סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד וסמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר, נפלו בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה.

התקרית התרחשה ליד הציר הלוגיסטי בשטח רצועת עזה, שדרכו מוכנסים לפעילות בדרום הרצועה כוחות אוגדה 98. מממצאי התחקיר הראשוני של האירוע עולה כי כוח חי"ר מבית הספר לקומנדו של זרוע היבשה, שמרחיב מעת לעת את מרחב האבטחה בציר, ערך פטרול בקרבת בתים הרוסים באזור. הכוח נתן מכת אש מקדימה לעבר המרחב, ואז התקדם. אך מחבלים שהגיחו מפיר של מנהרה ירו מקרוב על החיילים, שהשיבו אש וחתרו למגע. לפחות מחבל אחד נהרג בקרב.

חברים ספדו על עילאי: "הראשון לעזור"

עילאי התגורר ביישוב קידר והותיר אחריו שלושה אחים שוני הורים. חבריו ובני משפחתו ספדו לו: "היה בחור שקט וצנוע, הראשון לעזור ומלא במידות טובות. אהב את הארץ ולטייל בה".

מודעת האבל של היישוב קידר

מודעת האבל של היישוב קידר צילום: ללא

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים מחטיבת הקומנדו נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

הלוויתו של סרן עידו ברוך הי"ד תתקיים היום (א') בשעה 16:00 בבית העלמין בתל מונד. הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן הי"ד תתקיים היום בשעה 13:00 בבית העלמין בתל מונד. הלוויתו של סמל עילאי צעיר הי"ד תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הר הרצל. פרטי הלוויתו של סמל ריף הרוש הי"ד יופצו בהמשך.

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל ספד: "איבדנו לוחם אמיץ ובחור ערכי וצנוע. תנחומי למשפחה היקרה ולכל בית קידר. עילאי, גוש עציון מצדיע לך ומודה לך על מסירות הנפש הגדולה שהקרבת למעננו בכדי שנוכל להמשיך לחיות בארץ הזאת. יהי זכרך ברוך".

"אמיתי חירף את נפשו למען ההגנה על ביטחון ישראל"

במועצה אזורית לב השרון הודיעו על נפילתו של אבן שושן: "מועצה אזורית לב השרון אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של אמיתי אבן שושן הי"ד אשר חרף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. אמיתי , בן 20 בנופלו נלחם ברצועת עזה. אמיתי בוגר תנועת הנוער "בני עקיבא" סניף עזריאל. הלוויתו של אמיתי תצא מחר (א') בשעה 12:00 מבית המשפחה, רחוב התאנה 138 מושב עזריאל לבית העלמין הצבאי המשותף.

"ריף היה אדם טוב לב ואכפתי"

במכינה הקדם צבאית "חמש אצבעות" ספדו לריף הרוש: "בצער רב, אנו מודיעים על נפילתו של סמל ריף הרוש לוחם יחידת אגוז ובוגר תנועת הנוער והמכינה הקדם צבאית "חמש אצבעות". ריף הוא הבוגר ה-15 של התנועה שנהרג במלחמת חרבות ברזל. נזכור את ריף לעד כאדם טוב לב, אכפתי, חברותי ורגיש לכל סביבתו".