סמוטריץ' חושף את שם הסרוג שהודח וזועם: "הרמטכ"ל הפך אותו לשעיר לעזאזל"

שר האוצר תוקף את הרמטכ"ל על החלטתו להדיח את ראש מטה חטיבת הנח"ל וחושף את שמו: האל"מ הסרוג נוחי מנדל. "לא מתקבל על הדעת שהרמטכ"ל עורף ראשים של קצינים חדים והתקפיים"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 05/04/24 12:15 כו באדר ב'

סמוטריץ' חושף את שם הסרוג שהודח וזועם: "הרמטכ"ל הפך אותו לשעיר לעזאזל"
סמוטריץ', צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטת הרמטכ"ל להדיח את ראש מטה חטיבת הנח"ל בעקבות תחקיר הרג עובדי הארגון ההומניטרי WCK: "העובדה שמכל מחדלי ה-7 באוקטובר, הקצין הראשון והיחיד שהופך לשעיר לעזאזל ומודח בשיחת טלפון הוא נוחי מנדל רמ"ט חטיבת הנח"ל, היא מקוממת ומעבירה מסר בעייתי למפקדים וללוחמים".

"הרמטכ"ל עורף ראשים של קצינים חדים והתקפיים"

עוד הוסיף יו"ר הציונות הדתית: "לא מתקבל על הדעת שהרמטכ"ל עורף ראשים של קצינים חדים והתקפיים. אם יש צורך להעניש ולהוקיע מפקדים אלו צריכים להיות קצינים שקפאו על השמרים והובילו אותנו לאסון הנורא. הצבא זקוק למפקדים יוזמים והתקפיים שרוצים בהכרעת האוייב. מפקדים בכירים שלא חתרו להכרעת האוייב בשדה הקרב ועודם מעדיפים טכניקות והכלות שכשלו, יש לנו מספיק. החלטת הרמטכ"ל לא תורמת לאמון הציבור בפיקוד הבכיר".

הרמטכ"ל נזף באלוף פיקוד דרום

כזכור, במסגרת תחקיר הרג עובדי ארגון ה-WCK: הרמטכ"ל החליט להדיח את ראש מטה חטיבת הנח"ל ומפקד הסיוע החטיבתי שלה, ובנוסף לנזוף באלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 162 ומח"ט הנח"ל, כך לפי כתב ערוץ 14, הלל ביטון רוזן.

בתקרית נהרגו אזרחים מאירלנד, בריטניה, פולין ואוסטרליה

כזכור בתקרית חריגה בדיר אל בלח שבעזה נהרגו 7 פעילי הארגון "World Central Kitchen" המספק מזון לתושבי עזה. בין הפעילים שנהרגו גם אזרחים זרים מאירלנד, בריטניה, פולין ואוסטרליה. בעולם מתחילים במתקפות על ישראל סביב התקרית ובצה"ל הבטיחו לחקור את הסיבות לאירוע.