עמית סגל על הקצין שכבר פרש: "מדברים עליו כרמטכ"ל הבא"

בטורו השבועי מתייחס הפרשן לתחקיר שזיכה את תא"ל ברק חירם ותוקף את ראשי הצבא: "הלוואי שצה"ל היה מתייחס לחירם כפי שהוא מתייחס לאדריכל המחדל, אהרן חליווה". על המטכ"ל שהיה רוצה לראות: "גופמן, גולדפוס, חירם, בר־כליפא. זה מטכ"ל לשאת אליו עיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/24 11:21 כו באדר ב'

עמית סגל על הקצין שכבר פרש: "מדברים עליו כרמטכ"ל הבא"
עמית סגל, המטכ"ל שהיה רוצה להיות, צילום: Liron Moldovan,Flash90

לאחר חודשים ארוכים, השבוע התפרסם כי מסקנות הביניים של התחקיר שערכו בצה"ל נקבע כי תא"ל ברק חירם אינו אשם בתקרית ירי פגז הטנק בבארי במהלך הלחימה ב-7 לאוקטובר. מי שפרסם את הדרים הוא העיתונאי עמית סגל, היו (ו') כותב סגל בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" כי "גם לו התברר, בנסיבות טרגיות, שבני ערובה נהרגו מהטנק, היה על צמרת הצבא להעניק גיבוי חד משמעי לאוגדונר, ולא להפקיר אותו לטורי דעה מרושעים".

"צה"ל הוא ארץ אוכלת קציניה, בדגש על הלוחמניים

"הלוואי שצה"ל היה מתייחס לחירם כפי שהוא מתייחס לאדריכל המחדל, אהרן חליווה" כותב סגל, "שיהירותו וזחיחותו מעוררים געגועים לאלי זעירא". סגל מוסיף: "צה"ל הוא ארץ אוכלת קציניה, בדגש על הלוחמניים והלא שגרתיים שבהם. חירם משך תשומת לב בזכות ראיון לוחמני ל'עובדה' ודרישתו המפגיעה לתמרון קרקעי רחב. קצינים חיוורים ממנו, שבויי קונספציה ומילים גבוהות, התקדמו לאורך השנים בצבא, תוך שכפול של הקונפורמיזם שאפיין את צה"ל, זה שלא אתגר את הדרג המדיני ואת דוקטרינת ההכלה עד שזו התפוצצה בפרצוף".

תא"ל ברק חירם, מהראשונים שהגיעו לבארי

תא"ל ברק חירם, מהראשונים שהגיעו לבארי, צילום: דובר צה"ל

בהמשך מתייחס סגל לסוגיית הרמטכ"ל שימונה אחרי הרצי הלוי וכן על פורום המטכ"ל שלדעתו צריך זעזוע: "עכשיו מדברים על אייל זמיר כרמטכ"ל הבא. הוא אמנם אלוף במיל', אך שהותו מחוץ לצבא הופכת אותו כנראה לאאוטסיידר, רק שלא מספיק אאוטסיידר".

מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס

מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, צילום: דובר צה"ל

"אולי צריך לקחת כמה תתי אלופים ולהקפיץ אותם, בבת אחת"

הוא מסיים: "ואולי, רק אולי, יחשבו הפעם ברצינות על הפיכת המטכ"ל על פניו? גוף במשבר זקוק לזעזוע. לא משנה מי יהיה הרמטכ"ל, אולי צריך לקחת כמה תתי אלופים, כאלה שמחזיקים היום בניסיון קרבי שכמותו לא היה לקצין בצה"ל חצי מאה, ולהקפיץ אותם, בבת אחת? גופמן, גולדפוס, חירם, בר־כליפא. זה מטכ"ל לשאת אליו עיניים".