מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קבינט המלחמה החליט: הסיוע לעזה יורחב - הוכנה תוכנית התקפית נגד איראן

בתום ישיבת קבינט המלחמה המצומצם הוחלט להרחיב משמעותית את הסיוע ההומניטרי לעזה, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז. ההיערכות לתגובה איראנית: צה"ל נערך הגנתית והתקפית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/24 07:37 כו באדר ב'

קבינט המלחמה החליט: הסיוע לעזה יורחב - הוכנה תוכנית התקפית נגד איראן
נתניהו וקבינט המלחמה, צילום: חיים צח /לע"מ

קבינט המלחמה המצומצם התכנס הלילה (ו') וקיבל שורת החלטות בנוגע להמשך המלחמה וההיערכות למתקפה איראנית נגד ישראל. במישור האיראני הוחלט כי צה"ל ייערך לכל התפתחות הן בהגנת העורף והן התקפית. בנוסף דיון נרחב עסק בשאלת הסיוע ההומניטרי לעזה וברקע הלחצים הרבים על ישראל הוחלט להגביר משמעותית את הסיוע לעזה.

"הכרחי להבטחת המשך הלחימה"

הקבינט הסמיך את ראש הממשלה, והשרים גלנט וגנץ לנקוט בצעדים מיידים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. הסיוע יכלול אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום. בקבינט המדיני הסבירו את ההחלטה ובטענה ש"סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה".

משאיות אספקה בעזה

משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ראש הממשלה נתניהו: "מי שפוגע בנו - נפגע בו"

בפתח ישיבת הקבינט אמר נתניהו: "כבר שנים שאיראן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד איראן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו נדע להגן על עצמנו ואנחנו נפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".