ביידן דורש מנתניהו: הפסקת אש מיידית בעזה

בשיחה בין ראש הממשלה נתניהו לביידן, על רקע האפשרות לנקמה איראנית, ביידן הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה "תיקבע על פי הערכתנו לגבי הפעולה המיידית של ישראל בצעדים אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 20:50 כה באדר ב'

ביידן דורש מנתניהו: הפסקת אש מיידית בעזה
עזה, ארכיון, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

בשיחה בין ראש הממשלה נתניהו לביידן, על רקע האפשרות לתגובה איראנית על חיסול הבכיר, נשיא ארה"ב הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה "תיקבע על פי הערכתנו לגבי הפעולה המיידית של ישראל בצעדים אלה". בנוסף, הדגיש כי הפסקת אש מיידית חיונית לייצוב ולשפר את המצב ההומניטרי ולהגן על אזרחים חפים מפשע, והוא דחק בראש הממשלה להסמיך את מנהלי המשא ומתן שלו לסיים ללא דיחוי עסקה להחזרת בני הערובה הביתה.

הנשיא ביידן דורש: "הפסקת אש מיידית בעזה"

הנשיא ביידן הדגיש בין היתר כי ההתקפה על העובדים ההומניטריים אינה מתקבלת על הדעת. הוא הבהיר את הצורך של ישראל להכריז וליישם שורה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים וניתנים למדידה, לטיפול בפגיעה באזרחים, בסבל הומניטרי וביטחונם של עובדי הסיוע.

נתניהו

נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

אשתו של ביידן לחצה עליו לקרוא להפסקת אש

על פי הדיווח, בניו יורק טיימס, הנשיא ביידן ערך פגישה עם חברי הקהילה המוסלמית, במהלכה פנה אליו אחד האורחים והתוודה כי אשתו לחצה עליו שלא להגיע לפגישה, עקב תמיכתו של ביידן בישראל. הנשיא האמריקני הפתיע את המשתתפים בחדר כשאמר כי הוא "מבין" וכי ג'יל אשתו לוחצת עליו גם היא לסיים את הקרבות: "עצור את זה, עצור את זה עכשיו, ג'ו".