צפו "פעם ראשונה ב-20 שנה": הטורף הנדיר והיפהפה תועד הולך לבד בנגב

פקח רשות הטבע והגנים מארק כץ היה לקראת סיום יום עבודתו בסיור פיקוח בשטח, כשלפתע הבין שהוא צופה במחזה די נדיר ואף זכה לתעד אותו. כץ סיפר: "בכל ה20 שנים בהם אני פקח איזורי זו הפעם הוודאית הראשונה שזכיתי לראות גירית מצויה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 18:49 כה באדר ב'

"פעם ראשונה ב-20 שנה": הטורף הנדיר והיפהפה תועד הולך לבד בנגב
הגירית המצויה, צילום: מארק כץ, רשות הטבע והגנים

פקח רשות הטבע והגנים מארק כץ היה לקראת סיום יום עבודתו בסיור פיקוח בשטח, כשלפתע הבין שהוא צופה במחזה די נדיר ואף זכה לתעד אותו. כץ סיפר: "בכל ה20 שנים בהם אני פקח איזורי זו הפעם הוודאית הראשונה שזכיתי לראות גירית מצויה ואף לתעד אותה. פעמיים בעבר שיערתי שזה מה שראיתי. אבל היה זה באור אחרון ורק להרף עין קצרצר".

הגירית באור יום צילום: מארק כץ, רט"ג

ניצן שגב אקולוגית ערבה ברשות הטבע והגנים מוסיפה: "הגירית המצויה כשמה כן היא - מצויה בצפון הארץ ובמרכזה, אך מכיוון שהיא פעילת לילה, לצערנו המפגשים איתה הם בעיקר עם פרטים דרוסים. בשנים האחרונות היא נלכדת יותר ויותר בעדשת מצלמות ניטור ומעקב, אשר פועלות גם בלילה. המפגש הנוכחי של הפקח עם הגירית התרחש עם אור אחרון, כאשר הגירית מתחילה את פעילותה".

הגירית

הגירית צילום: מארק כץ רשות הטבע והגנים

הטורף נראה לאחרונה ב-2022 באילת

הגיריות נדירות בדרום הארץ, מתוך 5884 תצפיות שדווחו במערכת של רט"ג רק 7 דווחו מדרום לקו של מצפה רמון, כל אחת מהן היא תצפית בפרט בודד, בשמורת טבע הר הנגב, בשמורת טבע הנחלים הגדולים, ולאורך הערבה הדרומית, עד לפאתי העיר אילת, שם נצפתה לאחרונה בשנת 2022.