מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"זאת מטרת העל שלך": החוקר חושף מה עובר בראש כשיושבים מול מחבל נוח'בה

"חקרנו מחבלים שסחרו בחלקים של גופות נרצחים מה-7 באוקטובר. הם כרתו איברים, לקחו אותם איתם לעזה ותכננו לסחור איתם במשא ומתן העתידי להחזרת השבויים. חקרנו מחבלים שטופי שנאה שלקחו סכין ורצחו מכל הבא ליד". עדויות מצמררות בחקירות המחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 17:35 כה באדר ב'

"זאת מטרת העל שלך": החוקר חושף מה עובר בראש כשיושבים מול מחבל נוח'בה
"בחדר החקירות מאוד קשה לנתק את הרגש", צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

ראש המפלג בטחוני ביאחב"ל של יחידת להב 433, סגן ניצב ירון בנימין, סיפר על חקירות מחבלי הנוח׳בה שביצעו פשעים אכזריים ב-7 באוקטובר, שכללו רצח, טבח, אונס, התעללות בגופות, חטיפת חיילים ואזרחים והצתת בתים על יושביהם. "אחרי שישה חודשים של חקירה אין ספק בכלל לכמות הפשעים האיומה שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר. היום אנחנו מבינים את זה דרך עדותם של המחבלים שביצעו בעצמם את הטבח הנורא".

"אין ספק בכלל לכמות הפשעים האיומה שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר" צילום: דוברות המשטרה

"חקירת המחבלים תלווה אותנו במשך שנים"

"כשאתה יושב מול מחבל", מספר ניצב ירון בנימין, "מטרת העל שלך היא להוציא ממנו את כל האמת ואת כל מה שהוא יודע. לא רק לדעת את הפשעים שהוא ביצע בעצמו, אלא גם מי המחבלים השותפים שלו, מי תכנן, מי ביצע ומי עדיין לא נלכד".

סנצ ירון בנימין

סנצ ירון בנימין צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, תיאר סגן ניצב בנימין כי בחדר החקירות מאוד קשה לנתק את הרגש אבל זה בדיוק ההבדל בין חוקר טוב לחוקר מצוין. כל חקירה כזו תלווה אותנו החוקרים במשך שנים. אם לא נדע לבודד את האמוציות, יהיה לנו מאוד לא קל להוציא מידע".