משרד התחבורה מזהיר: אפליקציות התחב"צ לא מהימנות - זה האתר היחיד שמעודכן

בעקבות שיבושי ה-GPS, במשרד התחבורה מתריעים על שיבושי תחבורה ציבורית. לדבריהם, המידע הזמין באפליקציות אינו מהימן, ויש לבדוק את הזמנים העדכניים באתר משרד התחבורה ובמוקדי חברות האוטובוסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 11:48 כה באדר ב'

משרד התחבורה מזהיר: אפליקציות התחב"צ לא מהימנות - זה האתר היחיד שמעודכן
תחבורה ציבורית, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אזרחי המרכז נדהמו הבוקר (ה') כשגילו שאפליקציות הניווט טענו שהם נמצאים בביירות שבלב לבנון. משרד התחבורה ביקש להזהיר את ציבור הנוסעים כי בעקבות שיבושי ה-GPS היזומים, המידע על התחבורה הציבורית אינו מהימן.

ייתכן ולא תוכלו לשלם

מהמשרד נמסר הבוקר כי בשל שיבושי מיקום, המידע על תחבורה ציבורית בזמן אמת, בישומונים ובשילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת, אינו זמין ואינו מהימן. בהמשך הוסבר כי אדם שיבקש לתכנן את מסלול הנסיעה שלו, יוכל להשתמש באתר הרשמי של משרד התחבורה, או במוקדי השירות של חברות האוטובוסים.

עוד הסבירו כי ייתכן ויהיו שיבושים גם באפשרויות התיקוף והתשלום בתחבורה הציבורית. במקרה כזה, יש להקפיד לנסות ולתקף, במידת הצורך יש לפנות לנהגים או לדיילים במקום.

תחבורה ציבורית, אילוסטרציה

תחבורה ציבורית, אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נתקעתם? אלה המלצות מערך הסייבר

מערך הסייבר הלאומי פרסם הבוקר המלצות למשתמשים בתחבורה ציבורית:
1. לניווט - הורדת מפות לשימוש אוף-ליין בגוגל מפות: הגדרות - כשאין חיבור לאינטרנט - מפות אופליין - בחירת מפה משלך - בחרו את המפה הרלוונטית ושמרו. (ייתכנו הגדרות שונות בטלפונים שונים).
2. באפליקציות מבוססות מיקום לשירותי הזמנת אוכל - ניתן להזין את הכתובת הרצויה בשדה של כתובת למשלוח.