תכננו פיגוע באצטדיון טדי: מחבלי דעאש יזמו פיגועים בירושלים - ונעצרו

חוליית מחבלים ממזרח ירושלים המזדהים עם דעאש נעצרו בפעולה משותפת של המשטרה ושב"כ. השלושה תכננו פיגועים רבים בירושלים, ביניהם הנחת מטען וירי אל עבר אצטדיון טדי ותחנת המשטרה שבעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 11:18 כה באדר ב'

תכננו פיגוע באצטדיון טדי: מחבלי דעאש יזמו פיגועים בירושלים - ונעצרו
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

במהלך החודש האחרון, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נגד חוליית מחבלים, בחשד לכוונתם לבצע פיגועים במתווה של הנחת מטען חבלה וירי מנשק חם, והשתייכות לארגון הטרור דאעש. בהכוונת שב"כ, לפני כחודש עצרו הבלשים שלושה מחבלים, בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים.

תכננו להניח מטען בטדי, לא הצליחו - ותכננו לבצע פיגוע ירי

מחקירת המחבלים עלה כי הם נשבעו אמונים לדעאש ותכננו לבצע מספר פיגועים באזורים מרכזיים בעיר ירושלים, במתווים שונים של הנחת מטען וירי מנשק חם. עוד עלה מהחקירה כי שניים מהמחבלים, התומכים באידיאולוגיית דעאש, תכננו לבצע פיגועי טרור נגד תחנת משטרה במזרח ירושלים. בנוסף המחבלים תכננו לבצע פיגוע באזור אצטדיון טדי, במתווה של הנחת מטען. מאחר והכנת המטען לא צלחה, תכננו השניים במקום זאת, לבצע במקום פיגוע ירי.

שני המחבלים חברו למחבל נוסף (בשנות ה-50 לחייו, תושב סוואחרה) שהדריך ושכנע אותם לנסוע לאימוני טרור בחו"ל. תחילה למדינות באפריקה ולאחר מכן לסוריה או לעיראק, וזאת על מנת לקדם פעילות טרור בארץ ובחו"ל. בהמשך נעצר חשוד נוסף במעורבות במעשה. בטרם מעצרם, שני המחבלים החלו בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעמם תכננו לבצע את הפיגועים. חוקרי המשטרה והשב"כ, חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני חבלה ופיגוע ירי שהתכוונו לבצע המחבלים נגד תחנת משטרה בירושלים ובאזור אצטדיון טדי בעיר.