חשש מנקמה איראנית: עוצר יציאות ללוחמים, שיבושי GPS יזומים

החשש בישראל מפעולת נקמה ביום ירושלים האיראני הולך ועולה. בצה"ל החליטו בתום הערכת מצב על עוצר יציאות לכלל היחידות הלוחמות | שיבושי GPS יזומים ברחבי הארץ | אמש הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים לחיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 10:18 כה באדר ב' | עודכן בתאריך 04/04/24 10:59

חשש מנקמה איראנית: עוצר יציאות ללוחמים, שיבושי GPS יזומים
עוצר יציאות ללוחמים, צילום: דובר צה"ל

החשש מיום ירושלים האיראני שיחול מחר (ו') רק מתגבר. לאחר תגבור וגיוס מערך המילואים, כעת הודיעו בצה"ל על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות. דובר צה"ל הודיע כי "צה"ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך".

זאת לאחר שתושבי המרכז קמו הבוקר לשיבושי GPS נרחבים. האזרחים שביקשו להפעיל את אפליקציות הניווט נדהמו לגלות כי האפליקציה טוענת שהם בכלל בלב לבנון. אך בישראל מיהרו להרגיע והסבירו כי השיבוש מכוון, והוא כחלק מההערכות לנקמה אפשרית מאיראן.

איראן סייעה

איראן, צילום: shutterstock

יום ירושלים האיראני יחול מחר

מחר (ו') יציינו באיראן את יום ירושלים האיראני. בשבוע האחרון, ובמיוחד מאז חיסול הבכיר בתחילת השבוע, מאיימים בכירים איראנים זה אחר זה בנקמה חסרת תקדים בישראל. בעקבות כך מדינת ישראל נערכת באמצעים שונים, ביניהם גיוס חיילי מילואים, ושיבוש מערכות הניווט הישראליות.

כזכור, אמש הודיע דובר צה"ל על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית לאחר הערכת מצב שנעשתה בצה"ל. גם במערך הסייבר הלאומי הודיעו אמש על כוננות מוגברת עקב האיומים על מתקפות סייבר על ישראל ביום ירושלים האיראני.