דגל פלסטין באתר מורשת: פלסטינים שדדו את שומרון העתיקה בחסות המלחמה

מאז תחילת המלחמה עוברים אתרי המורשת והארכיאולוגיה ביהודה ושומרון הרס חסר תקדים. שודדי עתיקות פלסטינים ביצעו שוד נרחב באזור מלכי ישראל שטרם נחפר, וטרם ניתן להעריך את היקף הנזק

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 09:54 כה באדר ב'

דגל פלסטין באתר מורשת: פלסטינים שדדו את שומרון העתיקה בחסות המלחמה
דגל פלסטין מונף באתר, צילום: מועצה אזורית שומרון

שוד עתיקות נרחב בשומרון. בחסות המלחמה שודדי עתיקות פלסטינים, ביצעו שוד עתיקות נרחב באתר שומרון העתיקה, בחלקת מלכי ישראל אשר טרם נחפרה. האזור בו אותרו בורות החפירה שביצעו השודדים, הינו אחד המקומות החשובים להיסטוריה היהודית בכלל ולעשרת השבטים בפרט. כיוון שמדובר בחלקה שטרם נחפרה, לא ניתן להעריך את היקף הנזק ולא ניתן לדעת אילו ממצאים מתקופת מלכי ישראל ובכלל נשדדו מהמקום.

הרס באתרי המורשת ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה

נציין כי אתרי המורשת ביהודה ושומרון נמצאים מאז תחילת המלחמה תחת הרס חסר תקדים בהקפו. רק לאחרונה התברר כי פלסטינים הפכו אתר ארכיאולוגי בצפון השומרון המתוארך לימי המשנה והתלמוד למגרש חניה.

משה גוטמן, יו"ר "שומרים על הנצח": "הממשלה כבר קיבלה החלטה לטפל בשומרון העתיקה והבטיחה להציב שם מצלמות ואמצעים למניעת השוד, אך הדבר טרם קרה. אנו דורשים את הצבתם המיידית של האמצעים האלה וביצוע אכיפה משמעותית ולהפעיל באופן מיידי את תכנית השיקום של האתר. הנסיון מלמד שפגיעות כאלה מסלימות והולכות בהיעדר תגובה. יש לעצור את ראש עיריית סבסטיה שמסית ומעודד באופן אקטיבי את הפגיעה במורשת".