מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ארצות הברית זועמת: השיחה הקשה של מזכיר ההגנה אוסטין עם גלנט

מזכיר ההגנה האמריקני זעם על שר הביטחון בשיחה שקיימו. הוא נזף בו על תקרית הרג עובדי הסיוע בעזה, ודחק בישראל לספק ביטחון והגנה רבים יותר לסיוע הנכנס לעזה למרות "כשלי תיאום חוזרים ונשנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 07:37 כה באדר ב'

ארצות הברית זועמת: השיחה הקשה של מזכיר ההגנה אוסטין עם גלנט
לויד אוסטין, שוחח עם גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היחסים עם ארצות הברית ממשיכים להיות מתוחים. הלילה (ה') שוחח מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם שר הביטחון יואב גלנט ונזף בו על תקרית הירי בעובדי הסיוע של ארגון WCK. הבוקר הצהיר לויד כי אמר לגלנט שיש "להגביר באופן דרמטי את זרימת הסיוע לעזה".

ארצות הברית "זועמת"

"שוחחתי היום עם שר ההגנה הישראלי יואב גלנט על המחויבות המשותפת שלנו להביס את חמאס ולשחרר בני ערובה. הבעתי את זעמתי על השביתה הישראלית על שיירת סיוע הומניטרי של World Central Kitchen שהרגה שבעה עובדי סיוע אמיצים, כולל אזרח אמריקאי" אמר שר ההגנה של ארצות הברית.

הוא המשיך ותקף את ישראל: "הדגשתי את הצורך לנקוט מיידית בצעדים קונקרטיים להגנה על עובדי סיוע ואזרחים פלסטינים בעזה לאחר כשלי תיאום חוזרים ונשנים. קראתי לשר גלנט לדאוג לחקירה מהירה ושקופה, לשתף את המסקנות בפומבי ולחייב את האחראים".

משאיות אספקה בעזה

משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

להגביר באופן דרמטי את זרימת הסיוע לעזה

"דחקתי שישראל תספק מיד הגנות חדשות וערבויות ביטחוניות לעובדים הומניטריים כדי לעזור להגביר באופן דרמטי את זרימת הסיוע לעזה". לבסוף הוא הזכיר במשפט קצר כי על אף הנזיפות, ארצות הברית עומדת מאחורי ישראל.