מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ במסר לנתניהו: "להגיע לתאריך בחירות מוסכם לקראת ספטמבר"

יו"ר המחנה הממלכתי כינס מסיבת עיתונאים ויצא במסר לקואליציה ולמשפחות החטופים: "אסור בזמן מלחמה לעגן חוק השתמטות ולנהוג בחוסר רגישות כלפי משפחות חטופים. נכון היה לבטל את פגרת הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 19:18 כד באדר ב'

גנץ במסר לנתניהו: "להגיע לתאריך בחירות מוסכם לקראת ספטמבר"
בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים ויצא במסר לקואליציה ולמשפחות החטופים: "אסור בזמן מלחמה לעגן חוק השתמטות ולנהוג בחוסר רגישות כלפי משפחות חטופים. נכון היה לבטל את פגרת הכנסת". בהמשך, יו"ר המחנה הממלכתי קרא לראש הממשלה לצאת לבחירות בחודש ספטמבר הקרוב: "כדי שנשמור על האחדות הציבור חייב לדעת שבקרוב נחזור ונבקש את אמונו. שלא נתעלם מה-7.10, לכן עלינו להגיע לתאריך בחירות מוסכם לקראת ספטמבר".

"אני מתבייש ביחס של חלק מהציבור ונבחריו כלפיהם"

גנץ הוסיף במהלך מסיבת העיתונאים: "למשפחות החטופים - אני מרכין את ראשי על כך שעוד לא הצלחנו להחזיר אותם הביתה. אני מתבייש שאני שומע את היחס של חלק מהציבור ונבחריו כלפיהם. נתניהו צריך להתייחס לזה ולוודא שמתייחסים אליהם באופן דומה. מגיע להן לדעת שהחברה לא נגדם אלא מאחוריהם".

"להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עוד בקיץ הזה"

לצד זאת, גנץ הדגיש את חשיבות החזרת התושבים לצפון: "לצד הצורך הדחוף להשבת החטופים, צריך לשנות את המציאות הביטחונית בצפון. בחמאס נילחם עוד שנים. צה"ל פוגע בחיזבאללה, עלינו להשלים את המשימה כשהמטרה היא להשיב את התושבים לבתיהם עוד בקיץ הזה. מי שמבקש להביא עלינו מלחמה אזורית צריך למצוא מולו ברית אזורית. הסכם עם סעודיה, תוך שילוב מעשה מדיני, נמצא בהישג יד".