המנכ"ל הסרוג פורש: "רעיונות שהיו נשמעים ככפירה - נמצאים בלב המיינסטרים"

מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, פורש מתפקידו אחרי 17 שנה ומסכם: "רעיונות ישנים וחדשים שבזמנו היו נשמעים ככפירה, נמצאים היום בלב המיינסטרים הדתי וההלכתי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/04/24 17:00 כד באדר ב'

המנכ"ל הסרוג פורש: "רעיונות שהיו נשמעים ככפירה - נמצאים בלב המיינסטרים"
שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, צילום: יח"צ

מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה, הנחשבת לסמן ליברלי בציונות הדתית, שמואל שטח, הודיע על פרישה מהתפקיד אחרי 17 שנים. בפוסט פרידה בחשבון הפייסבוקחזר שטח לימיו הראשונים בתנועה: "אלה היו ימים בהם בית ספר אחר בית ספר שינה את השקפתו, סניפים הופרדו ברגע אחד, ספרי רבנים מסויימים הוצאו מספריות קודש ועוד. הקצנה חברתית ודתית עברה בשקט ומרבית הציבור הדתי לא היה מודע לשינוי האידאולוגי, או שהיה עסוק וטרוד בדברים אחרים".

"לקדם מחדש תפיסה דתית פתוחה ומחויבת"

המנכ"ל הפורש הציג את פעילות התנועה והשפעותיה: "בעבודה סיזיפית וארוכה, פעלנו ליצירת מודעות, לנתינת בטחון רוחני, כלים ואחריות. לפי מדדים שונים, הצלחנו להביא מוסדות רבים לקדם מחדש תפיסה דתית פתוחה ומחויבת, תוך נתינת לגיטימציה תורנית והגותית לדרך של מחויבות דתית מתונה ולמחויבות חברתית. בסערת הימים הללו קשה לראות זאת, משום שהקצוות הפוליטיים מטשטשים את הכל, אך רעיונות ישנים וחדשים שבזמנו היו נשמעים ככפירה, נמצאים היום בלב המיינסטרים הדתי וההלכתי.

עשרות מיליוני צפיות בסרטונים ומאות מורים חדשים

עוד הוסיף: "יצרנו שיח אותו ספרנו ברשימה של יותר מ- 6,000 לידים תקשורתיים, הורדה לדפוס של יותר מ-100 כותרים, מחקרים, עשרות מיליוני צפיות בסרטונים, השמה של מאות מורים חדשים בחינוך הדתי, שותפות של אלפי אנשים בכנסים, מאות מפגשי סטודנטים, מאות מנהיגים שהשתתפו בתוכניות, הצעות חוק שקידמנו, שינויי תקנות, עשרות עתירות משפטיות ועוד ועוד".

"הכיף הגדול הוא לדעת שבר הפלוגתא שלך הוא מענטש"

לסיכום חתם המנכ"ל הסרוג במסר מפתיע על אחיו מהמחנה החרד"לי: "למרות השהיה הארוכה בלַבָּה הרותחת של סיר הצ'ולנט הנקרא "ציונות דתית", חשוב לציין שאיני מחלק אותה אידאולוגית לפי ליברלים וחרד"לים. אני מחלק אותה לפי אנשים ענייניים והגונים, ולכאלה שלעתים פחות. בין כל בעלי הדעות נמצאים אנשים ניפלאים והכיף הגדול הוא לדעת שבר הפלוגתא שלך הוא מענטש. ניתן לחלוק נגדו ברגע אחד, אך לצעוד יחדיו למען מטרה משותפת ביום אחר.

את ההודעה חתם שטח ברמז לבאות: "כשהתחלתי את הניהול בנאמני הייתי מחנך ומורה לגמרא. מהחינוך הדתי באתי ולאזורי החינוך הדתי אני חוזר בתצורה חדשה. יש הרבה אתגרים ויהיה מעניין".