השר אליהו תקף את ראש השב"כ בוואטסאפ הממשלתי - כך הגיבו לו שני השרים

ברקע ההפגנות מול בית ראש הממשלה, תוקף שר המורשת וכותב בקבוצת הוואטסאפ של חברי הממשלה כי "מי שאפשר אמש את המחדל של פריצת מעטפת האבטחה בבית ראש הממשלה צריך לעזוב את תפקידו". השר אופיר סופר השיב לו, השר מרגי: בא לי להשתתף בדיון אבל ההתכתבויות פה מודלפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 10:31 כד באדר ב'

השר אליהו תקף את ראש השב"כ בוואטסאפ הממשלתי - כך הגיבו לו שני השרים
השר אליהו, מתקפה על ראש השב"כ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ההפגנות אתמול (ג') מול מעון ראש הממשלה ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית ובייחוד את שרי הממשלה. מי שניצל את ההזדמנות כדי לתקוף שוב את ראש השב"כ הוא השר עמיחי אליהו. העיתונאי מיכאל שמש פרסם התכתבות מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי הממשלה שם כתב אליהו: "מי שכשל ואשם באופן מובהק באסון הביטחוני של שמיני עצרת, מי שאפשר אמש את המחדל של פריצת מעטפת האבטחה בבית ראש הממשלה צריך לעזוב את תפקידו, ודאי שלא למנות אנשים בדמות הכישלון שלו".

השר אליהו תקף, השר סופר פחות התחבר

עוד הוסיף אליהו במתקפה וכתב: "כשאנחנו מדברים, האחריות המצופה מאיתנו, לקיחת האחריות שלנו חברי ממשלת ישראל. התביעה המרכזית מאיתנו היא לשנות את תפיסת המערכות הביטחוניות על מנת שנוכל לחיות פה בביטחון. אם נמשיך להתעלם ממחדל המינויים לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו".

ההפגנה בירושלים, אתמול

ההפגנה בירושלים, אתמול, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

השר אופיר סופר הגיב לדברים וכתב: "אנחנו בתקופה רגישה וגם במחלוקות צודקות יש דרך לטפל אם לא ננהג כך נתפרק. מה שאנחנו רואים ברחובות לא צריך לייצר אווירה של יאללה מלחמה. להפך. ואם מלחמה אז צריך לזכור באמת מול מי אנחנו במלחמה". מי שעוד הגיב הוא שר הרווחה מרגי שכתב כי היה מעוניין להגיד את דעתו אלא שבעבר הודלפו הדברים לתקשורת ולכן הוא נמנע מכך.

"ראש השב"כ כשל אמש שוב"

"אנחנו לא במלחמה מול אנשי מערכת הביטחון. אבל יש לנו אחריות על התיקון של המערכת" הגיב השר אליהו לשר לסופר, "זה המנדט שלנו, זו המשימה שלנו. ראש השב"כ כשל אמש שוב והפעם הוא כשל בהגנה על הדמוקרטיה בישראל".