ראש השב"כ: "המראות שראינו בירושלים עלולות להוביל למחוזות מסוכנים"

לאחר ההפגנות האלימות, ראש השב"כ מוציא הודעה חריגה ומתריע מפני המשך השיח האלים: "עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים" | גנץ: "אסור לקבל התעלמות מהנחיות המשטרה ופריצת מחסומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 08:36 כד באדר ב'

ראש השב"כ: "המראות שראינו בירושלים עלולות להוביל למחוזות מסוכנים"
רונן בר, מתריע מפני המשך השיח האלים, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ההפגנות אתמול (ג') בירושלים חצו כמה קווים אדומים כאשר חלק מהמפגינים מהפלג הקיצוני של המחאה פרץ מחסומי משטרה, התקרב למעון ראש הממשלה עם לפידים ואחד מהם אף זרק לפיד על שוטר.

ראש השב"כ: "קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה"

תום הערכת מצב שהתקיימה אמש (ג') בשטח מול מעון ראש הממשלה, אמר ראש השב"כ רונן בר: "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים. ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".

"אסור לנו לחזור ל-6.10"

גם במערכת הפוליטית הגיבו להפגנות והשר בני גנץ כתב היום כי "עוצמתו של צה"ל ורוח הלוחמים הן חלק משמעותי ביכולתנו לנצח את המלחמה - אך אחדות העם היא המפתח לעתידנו. אסור לנו לקבל אלימות משום צד, אסור לקבל התעלמות מהנחיות המשטרה ופריצת מחסומים כפי שראינו אתמול בלילה בירושלים. מחאה היא לגיטימית, הכאב גם הוא מובן, אבל על החוק וכללי המשחק חייבים לשמור. אנו אחים, עם אחד, באחד מרגעיו הקשים - אסור לנו לחזור ל-6.10".

המחאות

המחאות, צילום: Chaim Goldberg,Flash90