חילי טרופר בביקורת נוקבת: "המחאה האלימה אמש עלולה לפרק את ישראל"

השר מהמחנה הממלכתי הגיב להפגנות המסלימות בירושלים וכותב בחשבון הפייסבוק שלו: "מי שרוצים להעמיד אלטרנטיבה להנהגת המדינה, לא יכולים להיות תמונת מראה שלה". עוד הוסיף: "לא מוכן לאפשר שוב לקיצונים לנהל את החברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 08:17 כד באדר ב'

חילי טרופר בביקורת נוקבת: "המחאה האלימה אמש עלולה לפרק את ישראל"
חילי טרופר, לא מוכן לאפשר שוב לקיצונים לנהל את החברה הישראלית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההפגנות אתמול (ג') בירושלים חצו כמה קווים אדומים כאשר חלק מהמפגינים מהפלג הקיצוני של המחאה פרץ מחסומי משטרה, התקרב למעון ראש הממשלה עם לפידים ואחד מהם אף זרק לפיד על שוטר. בין שלל התגובות החריפות במערכת הפוליטית, הבוקר מגיב גם השר חילי טרופר ובפוסט חריג מתריע: "המחאה האלימה אמש עלולה לפרק את ישראל".

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף טרופר על ההפגנה: "היא ביטוי נוסף לרוח הרעה שהחלה מנשבת כאן וניתן למצוא אותה גם בשפתו של אחד מראשי המחאה שקבע, שגנץ ואייזנקוט אחראים למותם בייסורים של החטופים והחטופות ואז תקף באופן אישי ונמוך את אייזנקוט, שאיבד את בנו תוך כדי מלחמה".

המחאות

המחאות, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"שנאה היא שנאה. אלימות היא אלימות"

"מי שרוצים להעמיד אלטרנטיבה להנהגת המדינה, לא יכולים להיות תמונת מראה שלה" מוסיף טרופר, "יש שטוענים שמי שלא תוקף בבוטות את יריביו, הוא בעצם חלש ונרפה או שהוא מתנהל מתוך פחד. בעולם של השונאים מי שלא שונא, הוא בהכרח חסר עמוד שדרה. הרי לא יכול להיות שזו פשוט עמדתו. כמה מגוחך המדד לכוח או אומץ על פי מי שתוקף מגעיל יותר ונמוך יותר".

"להוות אלטרנטיבה משמעותה להציע משהו אחר לחברה הישראלית" הוא כותב, "זה יהיה עצוב מאוד אם האלטרנטיבה תהיה לא יותר מחיקוי דהוי או תמונת מראה של הצעת הרעל שמוצעת בחלקים מהצד הפוליטי היריב. נשבר הלב על הלוחמים שמחרפים את נפשם בעזה, ואם מתעדכנים בחדשות, שומעים שהעם ששלח אותם שוב נקרע מבפנים. אם איננו רוצים שהמדינה שלנו תטבע בשפת ביבים, באלימות ובים של שנאה, אז ראוי לעמוד מול מי שמטביע אותנו, בלי קשר למחנה ממנו הוא מגיע. שנאה היא שנאה. אלימות היא אלימות".

מחאות נגד נתניהו

מחאות נגד נתניהו, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"הם כבר שברו אותנו מבפנים"

טרופר מסיים: "למחלוקות ולמחאה יש כמובן מקום אבל לאפשרות של שנאה ופילוג אין הרבה קונים בחברה הישראלית. האפשרות להציף את הרחובות בשנאה אל מול השנאה שזורמת בחלק מהאוחזים בשלטון, היא אפשרות רעה מאוד. יש סיבות רבות לכעוס, אבל אין סיבה לחזור לשפה ולהתנהלות שהיו כאן עד ה-7 באוקטובר. רוב העם, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות, לא רוצה לחזור לשם. לא מוכן לאפשר שוב לקיצונים לנהל את החברה הישראלית. הם כבר שברו אותנו מבפנים".