מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפגנות סוערות בירושלים: לפיד בוער הושלך על שוטר

אלפים מול מעון רה"מ בירושלים בדרישה להחזיר את החטופים ולקיים בחירות עכשיו | בעקבות התפרעויות, המשטרה נאלצה להפעיל מכת"זית: "חלק מהמוחים החליטו לנסות להתפרע ולנסות להגיע סמוך לבית רה"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 23:08 כג באדר ב'

הפגנות סוערות בירושלים: לפיד בוער הושלך על שוטר
המחאות, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

זה היום השלישי למחאות בדרישה להחזרת החטופים ויציאה לבחירות. היום (ג') התקיימה עצרת מול הכנסת שם עלו לבמה משפחות חטופים עם לפידים שיצאו לצעדה עד בית המשפט העליון. בהמשך הצעדה המוחים הקיפו את בית ראש הממשלה וניסו לפרוץ מחסומים. בדרך למקום התעמתו המפגינים עם שוטרים. אחד המפגינים נכנס מתחת למכת"זית לתשואות המוחים: "גיבור ישראל".

מחאות נגד נתניהו

מחאות נגד נתניהו צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

מחאות נגד נתניהו

מחאות נגד נתניהו צילום: Chaim Goldberg,Flash90

איילה מצגר, שחמיה יורם מצגר חטוף בעזה סיפרה ששוטרים הכו אותה, מנגד במשטרה טענו כי: "חלק מהמוחים החליטו לנסות להתפרע ולנסות להגיע סמוך לבית רה"מ, בניגוד להחלטת בית המשפט. המשטרה בלמה אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים למרחק המותר להפגנה במקום. יודגש כי בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית רה"מ עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית".

ברק בהפגנה נגד נתניהו הערב

ברק בהפגנה נגד נתניהו הערב צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מחאות נגד נתניהו

מחאות נגד נתניהו צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מחאות נגד נתניהו

מחאות נגד נתניהו צילום: Chaim Goldberg,Flash90

דובר הליכוד גיא לוי תקף את המפגינים: "שלב אחרי שלב שוחקים את ביטחונו של ראש הממשלה ובני משפחתו, שלב אחרי שלב מתירים את דמם. מישהו יתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי?"

איתמר בן גביר: השב"כ עוצם עיניים

השר איתמר בן גביר גינה את ההפגהות ותקף את השב"כ: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

גם ח"כ זאב אלקין תקף את המפגינים וכתב: "תמונות קשות בירושלים. ‏אין מקום להפרת חוק ולפגיעה בשוטרים! ‏אין מקום לאלימות משטרתית ולשימוש מופרז בכח! ‏אנא עצרו! אנחנו לא אויבים אחד לשני. ‏חמאס, חיזבאללה, איראן הם האויבים! אנו בעיצומה של מלחמה מול אויב רצחני שרוצה להשמיד את כולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. ‏את האויב הזה צריך לנצח!".

גם השר עמיחי אליהו גינה את ההפגנות: "אין שום הצדקה להתנהגות הבריונית והאלימה הערב סביב מעון ראש הממשלה. הקבוצה הזו, אשר יום יום מטיפה מוסר לבני המחנה הלאומי, איבדה הערב כל מצפן אנושי. מי שמסית ומלהיט את הרוחות, עד כדי התדרדות למאורעות האחרונים. - לא החטופים עומדים לנגד עיניו, כי אם רדיפת נתניהו".