מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ועדת החקירה של צה"ל קבעה: ברק חירם אינו אשם

המסקנות עדיין לא רשמיות, אך מסקנות הביניים של ועדת חקירה מטעם חיל השריון שבחנה את האירוע של בני הערובה בבארי קבעה כי רוב החטופים נהרגו מירי של קלצ'ניקובים ולא מהירי של הטנק על הבית, עליו פיקד תת-אלוף ברק חירם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 20:58 כג באדר ב'

ועדת החקירה של צה"ל קבעה: ברק חירם אינו אשם
בארי אחרי הטבח,, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

כבר חודשים שמדינה שלמה מתעסקת באחד מהסיפורים שקרו בבארי: בוקר השבעה לאוקטובר, מחבלים משתלטים על קיבוצי העוטף. בבארי, מחבלים מתכנסים עם בני ערובה בתוך בית ומנהלים משם קרב עיקש. תת-אלוף ברק חירם, נותן הוראה לטנק לירות על בית שבו היו מחבלים יחד עם בני ערובה אחרי שלא הצליחו לגרום למחבלים לצאת והם ניהלו מהבית קרב עיקש.

בחודשים האחרונים נשמעו קולות בציבור שקראו לחקור את ברק חירם ואף להעמיד אותו לדין על החלטה זו. אך כעת, ועדת החקירה של חיל השריון בצה"ל החליטה באופן רשמי כי בני הערובה בבית של פסי בבארי לא נהרגו מירי הטנק.

התחקיר נוהל על ידי מח"ט בשריון שקבע כי מי שנהרג בבית לא נהרג מירי הטנק, לדעתם הרוב המכריע של תושבי הבית נהרגו מנשק קל בקוטר 7.62, קלצ'ינקוב. לטענת ועדת החקירה, אי אפשר לשלול שאחד מהחטופים שהיו בחצר נהרג מרסיסים. התחקיר של כלל צה"ל טרם אושר, אך זהו הממצאים שידועים כרגע, לפי פרסום של עמית סגל.