מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות הרג עובדי ארגון WCK: שר הביטחון הנחה על הקמת חמ"ל מיוחד

שר הביטחון גלנט התייחס לתקרית שבה נהרגו שבעה עובדי ארגון הסיוע ההומניטרי WCK, והורה על הקמת חמ"ל משותף לפיקוד הדרום וארגונים הבינלאומיים הפועלים לחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/04/24 18:30 כג באדר ב'

בעקבות הרג עובדי ארגון  WCK: שר הביטחון הנחה על הקמת חמ"ל מיוחד
יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ברקע האירוע הטראגי שבו נהרגו 7 עובדי הארגון WCK במהלך פעולה הומניטרית שר הביטחון גלנט קיים היום (ג') הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. במהלך סיכומו, שר הביטחון התייחס לתקרית והדגיש כי יש לתחקר אותה לעומק להפיק לקחים וליישמם. גלנט הבהיר כי לוחמי צה"ל מתמודדים מדי יום עם מציאות מבצעית מורכבת, אך נדרש לחזק את המנגנון לתיאום חלוקת הסיוע ההומניטרי ושיתוף הפעולה עם הארגונים הבינלאומיים.

"לפתוח מיידית חמ"ל משותף לפיקוד דרום ולארגונים הבינלאומיים"

בסיום הערכת המצב גלנט הורה על הקמת צוות בדיקה שיבדוק מיידית את נסיבות האירוע, והנחה לפתוח מיידית חמ"ל משותף לפיקוד דרום ולארגונים הבינלאומיים הפועלים לחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה, על מנת למנוע תקריות מסוג זה. כמו כן, גלנט הורה לפעול לחיזוק מנגנוני חלוקת הסיוע באמצעות הקצאת משאבים מתאימים וכן לעדכן את הארגונים הבינלאומיים בפרטי האירוע ובפעולות המתבצעות להפקת הלקחים.

דובר צה"ל שוחח עם מייסד ארגון ה-WCK

מוקדם יותר, דובר צה"ל שוחח עם מייסד הארגון השף חוזה אנדרס – והביע את תנחומיו למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי. במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מכן לתקשורת הזרה אמר הגרי: "דיברתי זה עתה עם מייסד WCK, אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך".

כזכור בתקרית חריגה בדיר אל בלח שבעזה נהרגו הלילה 7 פעילי הארגון "World Central Kitchen" המספק מזון לתושבי עזה. בין הפעילים שנהרגו גם אזרחים זרים מאירלנד, בריטניה, פולין ואוסטרליה. בעולם מתחילים במתקפות על ישראל סביב התקרית ובצה"ל הבטיחו לחקור את הסיבות לאירוע.