נתניהו עונה למבקר המדינה ומאשים: "החלטה תמוהה של ממשלת בנט-לפיד"

ראש הממשלה משיב לטענות מבקר המדינה על בזבוז מיליוני שקלים עבור מיגון מעונותיו הפרטיים של ראש הממשלה: "המעון הרשמי בבלפור היה הרוס לחלוטין כתוצאה מהחלטה תמוהה ובלתי נחוצה של ממשלת בנט-לפיד"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/04/24 16:23 כג באדר ב'

נתניהו עונה למבקר המדינה ומאשים: "החלטה תמוהה של ממשלת בנט-לפיד"
נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו השיב הערב (ג') לדו"ח מבקר המדינה אשר מאשים אותו בהתנהלות בזבזנית סביב מיגון מעונותיו הפרטיים. בתגובה של לשכת ראש הממשלה נכתב: "ביחס לדו"ח המבקר עולה שאלה אחת בסיסית: למה בכלל היה צריך להרוס את המעון הרשמי בבלפור ולמה בנט בחר להתגורר במעונו הפרטי ברעננה שנה שלמה עוד לפני הריסת מעון רה"מ הרשמי בירושלים על ידי לפיד".

"המעון הרשמי בבלפור היה הרוס לחלוטין"

עוד טענו בלשכת ראש הממשלה כי: "כשראש הממשלה נתניהו חזר לתפקידו לפני למעלה משנה, המעון הרשמי בבלפור היה הרוס לחלוטין כתוצאה מהחלטה תמוהה ובלתי נחוצה של ממשלת בנט-לפיד להרוס באופן מאסיבי את כל פנים המעון - לרבות הרצפה והתקרה - ולהשאיר רק את הקירות החיצוניים".

נתניהו: התוכנית הקודמת הייתה חוסכת למדינה עשרות מיליונים

בלשכתו שלו נתניהו צירפו תיעוד המחזק את טענתם להרס קירות הבית בידי ממשלת בנט-לפיד וטענו כי לא היה בכך כל צורך. "אפשר היה להסתפק בתוכנית השיפוץ והמיגון המינימלית המקורית שגובשה בממשלת נתניהו הקודמת שהייתה אורכת כמה חודשים ולא שנים, והייתה חוסכת למדינה עשרות מיליוני שקלים" נכתב.

"גורמי הביטחון חייבו סידורי מיגון שימנעו סכנת חיים"

לסיום נמסר בהודעה כי: "כתוצאה מההרס המאסיבי במעון בבלפור ראש הממשלה נתניהו נאלץ להתגורר בדירתו ברחוב עזה שנמצאת על רחוב ראשי בירושלים ושחשופה לאיומי ירי מעשרות גגות ודירות שמקיפות אותה. בנסיבות אלה, רמת האיום על ראש הממשלה נתניהו היא בדרגה הגבוהה ביותר ומחייבת טיפול מיידי. לכן, גורמי הביטחון חייבו סידורי מיגון שימנעו סכנת חיים יומיומית על ראש הממשלה נתניהו"