דרמה: אחרי 5 שנים - השוטר שירה למוות בסלומון טקה יצא זכאי במשפט

קרוב ל- 5 שנים לאחר מותו של סלומון טקה, בית המפשט החליט לזכות את השוטר שנאשם בגרימת מותו ברשלנות. "הנאשם פעל מתוך הגנה עצמית, בכך שבשעת הירי חש סכנה מוחשית ומיידית, לחייו ולחיי בני משפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 15:34 כג באדר ב'

דרמה: אחרי 5 שנים - השוטר שירה למוות בסלומון טקה יצא זכאי במשפט
הפגנה לאחר אירוע סלמון טקה, צילום: Gili Yaari,FLASH 90

קרוב לחמש שנים מאז תקרית הירי שבה נהרג סלומון טקה, בית משפט השלום בחיפה החליט היום (ג') לזכות את השוטר הנאשם מגרימת מותו ברשלנות של טקה. בהכרעת הדין נכתב כי "בית המשפט הגיע למסקנה, שהנאשם פעל מתוך הגנה עצמית, בכך שבשעת הירי חש סכנה מוחשית ומיידית, לחייו ולחיי בני משפחתו, והדרך היחידה לנטרל סכנה זו הייתה באמצעות ביצוע הירי, על כן הנאשם זוכה מביצוע העבירה שיוחסה לו".

בית המשפט המליץ למשטרה לשנות את נהלי הפתיחה באש

לצד הזיכוי המהדהד, בבית המשפט המליצו למשטרה לתקן את נוהל הפתיחה באש כך שבמקרה של סכנת חיים לשוטר, תתווסף גם הסמכות לירות לצידו של האדם המסכן את חייו בנוסף לסמכות לירות לגופו, וזאת במטרה למזער את הנזק הצפוי להיגרם לאותו אדם. עוד המליץ בית המשפט כי תוקם ועדה מקצועית לקביעת נהלים ברורים בנוגע לאופן ביצוע ירי לצידו של אדם ובין חבריה יהיו גם אנשי מקצוע, המיומנים בביצוע ירי וגם משפטנים.

בגופתו של סלומון טקה אותרו ריכוזים של אלכוהול, קנאביס וחשיש

כזכור, האירוע התרחש ביום 30/6/2019 בשעות הערב, כאשר השוטר ביקש לברר עם נערים קטינים, חשד לסחיטת אחד מהם על ידי השאר. לפני תחילת האירוע, שתו הנערים בקבוק וודקה, ובדיקת נוזלי גופו של טקה העלתה שבגופו נמצאו ריכוזים שונים של אלכוהול וכן החומר הפעיל בקנאביס וחומצת חשיש.

השוטר התרחק מטקה אחרי שהחל להקניט לקלל אותו

השוטר, שהיה לבוש אזרחי, הזדהה בפני טקה וחבריו כאיש משטרה, והציג בפניהם את תעודת המינוי המשטרתית שלו, אך טקה טען שמדובר בתעודה מזויפת. הנערים, יחד עם טקה, החלו להקניט את השוטר, לקלל אותו, ובשל חששו של השוטר שהאירוע יסלים, הוא החל להתרחק מהם, לכיוון רעייתו וילדיו.

הנערים איימו לזרוק בלוק על השוטר והחלו ליידות עליו אבנים

סלומון וכך גם יתר הנערים לא הרפו מהשוטר, המשיכו ללכת אחריו, להקניטו, לקללו ולאיים לפגוע בו, ואילו השוטר המשיך להתרחק מהם. בין היתר, הנערים איימו עליו כי יביאו לו אנשים מנצרת לפגוע בו, וכי יזרקו עליו בלוק. בשלב מסוים,החל טקה ויתר הנערים ליידות אבנים לעבר השוטר וחלקם פגעו בחלקי גופו השונים, כולל פגיעה באזור העורף, שהרופאים הגדירו אותה כפגיעה העלולה לסכן את חייו.

השוטר ירה לצידו של טקה - ליבת הכדור ניתזה מהאספלט לעבר גופו

במעמד זה השוטר שלף את אקדחו, דרך אותו, כיוונו לעבר הנערים וסלומון במטרה להרתיעם, צעק לעברם להתרחק לאחור, ומשלא נענו לבקשתו, ותוך שטקה מחזיק בידו אבן ומצמצם מעט את הפער בינו ובין השוטר, עד כדי מרחק הנע בין 3 ועד 5 מטרים, חש השוטר שחייו וחיי רעייתו וילדיו נמצאים בסכנה, על כן ירה כדור אחד, לצידו של טקה, וליבת הכדור ניתזה מהאספלט לעבר גופו של טקה וגרמה למותו.