בדובר צה"ל מבהירים: ההודעה של בן גביר לא נכונה

בדובר צה"ל הבהירו כי ההודעה של בן גביר שטענה כי 38% מהחיילות ששמרו על מחבלי הנוחבה הוטרדו מינית - אינה נכונה. "הנתון מתייחס לתלונות משנת 2022 של חיילות ששירתו בשב"ס ומודל זה הופסק"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/04/24 14:37 כג באדר ב'

בדובר צה"ל מבהירים: ההודעה של בן גביר לא נכונה
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

אחרי שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען כי 38% מהחיילות ששמרו על רוצחי הנוחבה העידו כי הוטרדו מינית וזאת בהתבסס פרשנות שגויה של הודעת מבקר המדינה, בדובר צה"ל הבהירו כי מדובר בתלונות שהוגשו בשנת 2022, בתקופה שקדמה למעצר מחבלי הנוח'בה. בהודעת דובר צה"ל נכתב: "הנתון לגבי 38% תלונות, מתייחס לתלונות עבר (2022) של חיילות ששירתו בשב"ס ומודל זה הופסק. בצה"ל מוכרים שני אירועים חריגים בבית הכליאה בשדה תימן, אשר טופלו באופן מיידי".

בצה"ל מגלגלים את האחריות לבן גביר והשב"ס: "מתוקף אחריותו לאכוף את כליאת המחבלים"

בנוסף, בדובר צה"ל ציינו כי האחריות העיקרית לנושא עומדת תחת השב"ס אשר נתון תחת שליטתו של השר בן גביר. "שהות אסירים במתקנים צבאיים הינה זמנית בלבד. ככלל שב"ס הוא רשות הכליאה הלאומית, ומתוקף אחריותו לאכוף את כליאת המחבלים" לשון ההודעה.

"המבקר הביא נתון מדו"ח קודם"

במשרד מבקר המדינה הבהירו גם הם את הדברים: "מבקר המדינה לא אמר בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח ש-38 אחוז מהצוערות השומרות על מחבלי הנוחבה הוטרדו מינית. כפי שצוין בהודעה שהופצה מוקדם יותר, המבקר הביא נתון מדוח קודם מנובמבר 2022 בעניין הטרדות מיניות שחוו סוהרות ששמרו על אסירים ביטחוניים. ולפיכך, אמר המבקר אנגלמן, הכתובת על הקיר ומן הראוי שצוערות לא ישמרו על מחבלי הנוחב'ה".

ההודעה המקורית של מבקר המדינה

לדברי המבקר אנגלמן, "ראיתי פרסומים לפיהם צה"ל הטיל על צוערות בקורס קצינים לשמור על מחבלי הנוח'בה שנשבו. הדבר עומד בניגוד לדו"ח מוגנות חיילות שפרסמנו לפני קצת יותר משנה ומלמד שלא הופקו הלקחים מהדו"ח הנוקב. " לאחר שצוותי הביקורת נפגשו עם חיילות חובה ששירתו בכל בתי הכלא שבהם כלואים אסירים ביטחוניים, נמצא בשאלונים ששלחנו כי 38 אחוז מהן חוו פגיעה מינית אחת או יותר".