דובר צה"ל שוחח עם מייסד ארגון ה-WCK: "נפתח בחקירה לבחינת האירוע החמור"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי שוחח לפני זמן קצר עם מייסד ארגון ה-WCK, השף חוסה אנדרס, והביע את תנחומיו על התקיפה שבה נהרגו 7 עובדי הארגון: "האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/04/24 13:44 כג באדר ב'

דובר צה"ל שוחח עם מייסד ארגון ה-WCK: "נפתח בחקירה לבחינת האירוע החמור"
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

ברקע האירוע הטראגי שבו נהרגו 7 עובדי הארגון WCK במהלך פעולה הומניטרית דובר צה"ל שוחח הבוקר (ג') עם מייסד הארגון השף חוזה אנדרס – והביע את תנחומיו למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי. במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מכן לתקשורת הזרה אמר הגרי: "דיברתי זה עתה עם מייסד WCK, אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך".

"האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי"

עוד הוסיף דובר צה"ל: "אנו בוחנים את האירוע לעומק, כדי להבין את הנסיבות של מה שקרה ואיך זה קרה. אנו נקיים תחקיר לבחינת האירוע החמור הזה, להפקת לקחים במטרה להפחית את הסיכוי להישנות מקרים כאלה. האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי- גוף עצמאי, מקצועי ומומחה".

"עבודת WCK קריטית – הם בחזית האנושיות"

"בחודשים האחרונים, צה"ל עובד בשיתוף פעולה צמוד עם המטבח העולמי המרכזי, כדי לסייע להם למלא את משימתם הנעלה – להביא מזון וסיוע הומניטרי לתושבי עזה. הארגון הגיע לסייע גם לישראלים אחרי אירועי הטבח בשבעה באוקטובר - הם היו אחד מהארגונים הראשונים שעשו זאת. עבודת WCK קריטית – הם בחזית האנושיות. אנו נגיע לשורש העניין ונשתף את הממצאים בשקיפות לציבור".

כזכור בתקרית חריגה בדיר אל בלח שבעזה נהרגו הלילה 7 פעילי הארגון "World Central Kitchen" המספק מזון לתושבי עזה. בין הפעילים שנהרגו גם אזרחים זרים מאירלנד, בריטניה, פולין ואוסטרליה. בעולם מתחילים במתקפות על ישראל סביב התקרית ובצה"ל הבטיחו לחקור את הסיבות לאירוע.