ד"ר שירי דניאלס בכנס כיפה: "אנשים שנמלטו תחת אש, הסתתרו והתקשרו לער"ן"

המנהלת המקצועית של עמותת ער"ן השתתפה בכנס על מתמודדי נפש של אתר כיפה וסיפרה על העלייה החדה בכמות הפניות בעקבות המלחמה, ועל המתנדבים הרבים שעובדים מסביב לשעון יומם ולילה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/04/24 12:19 כג באדר ב'

ד"ר שירי דניאלס בכנס כיפה: "אנשים שנמלטו תחת אש, הסתתרו והתקשרו לער"ן"
ד"ר שירי דניאלס בכנס כיפה, צילום: יוסי זליגר

ביום ראשון האחרון התקיים בירושלים כנס של אתר כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, "האומץ לדבר על זה" - מתמודדי הנפש בצל המלחמה. אירחנו את ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של עמותת ער"ן, עזרה ראשונה נפשית, שסיפרה על ההשלכות הקשות של המלחמה.

"בשבעה באוקטובר קיבלנו 3,500 פניות ביום, ומדובר לא רק בכמות, אלא גם עלייה בעוצמת המצוקה. ב-53 השנים שער"ן קיימת מעולם לא קיבלנו פניות כאלה. אנשים שלא יודעים מה קורה עם היקרים שלהם, אנשים שנמלטים תחת אש, מסתתרים ומתקשרים לער"ן. מאז ועד היום ענינו ללמעלה מ-170,000 פניות, אנחנו מדברים על פניות רוויות בכאב, אובדן, שכול, חרדה, דיכאון, גם הרבה בדידות. צריך לזכור שגם החיים לפני המלחמה לא היו מושלמים, והבעיות הללו מחריפות".

המתנדבים שלכם הצליחו לעמוד בעומס?

"היו מתנדבים שברגע הראשון היו צריכים כמה שעות או ימים כדי לראות האם הם מסוגלים להגיש תמיכה. המתנדבים והמתנדבות שלנו, יחד עם הפונים, חווים מציאות משותפת. גם הם איבדו אנשים יקרים, גם הם לא יודעים מה עלה בגורל יקיריהם. יש לנו 1,700 מתנדבים, אבל אנחנו רואים ממש צו 8. התגייסות של כולם, שמאז השבעה באוקטובר ועד היום הם מסביב לשעון ימים ולילות, בסניפים בארץ ובחו"ל, ישראלים שבכל העולם מגשימים הלכה למעשה ערבות הדדית. אני חושבת שזאת התשובה מול הרוע והאכזריות, אלו אנשים שמאמינים בטוב ומראים לכולנו שהרוח האנושית יותר חזקה מהכל".