מיה רגב ששוחררה מהשבי בדיון בכנסת: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית"

הצעירה ששוחררה משבי החמאס לאחר כמעט חודשיים השתתפה בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת שעסק במצב החטופות בשבי: "אני לא רוצה לתאר מה עובר עליהן שם 179 ימים" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 10:34 כג באדר ב' | עודכן בתאריך 02/04/24 11:07

מיה רגב ששוחררה מהשבי בדיון בכנסת: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית"
מיה רגב, דברים מטלטלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הוועדה למעמד האישה בכנסת, ערכה הבוקר (ג') דיון חירום בנושא מצבן של הנשים הישראליות החטופות בעזה. בין משתתפות ומשתתפי הדיון, הייתה גם מיה רגב ששוחררה מהשבי בעזה במהלך הגל הראשון של עסקת החטופים.

כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזאת או אחרת

רגב שיתפה בדמעות את חברי הכנסת והנוכחים ואמרה: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית". עוד הוסיפה: "כל יום שם הוא יום של חירום, כל דקה חשובה. ולשמוע ולראות שיוצאים לפגרה, מה האנשים יעשו שם? ישבו על הכיסא וימתינו שהכנסת והממשלה תחזור לכיסא נוח שלה ותחליט מה לעשות".

היא אמרה בתקיפות: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזאת או אחרת. לא משנה איך תנסו ליפות את זה או לשנות את זה. אני בתור אזרחית שב-7 באוקטובר לא הבנתי למה במשך שעות לא באים להציל אותי, כך גם כל הנשים שנמצאות שם".

מיה רגב

מיה רגב, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"אני לא רוצה לתאר על מי ששם 179 ימים"

"אני חזרתי אחרי 50 יום, ואני מתמודדת עם דברים, אני לא רוצה לתאר על מי ששם 179 ימים. אם הייתי יכולה הייתי נכנסת ולוקחת את כולם חזרה הבייתה אבל אני לא יכולה זה התפקיד שלכם. של המדינה שאכזבה אותנו פעם אחת וזהו. לא היינו אמורים להתאכזב יותר בחיים".

היא סיימה את דבריה ואמרה: "הן סומכות עליכם, על הממשלה ועל המדינה שאיכזבה אותן פעם אחת, וכמו שאמרו פה כל יום המספר של האנשים שאתם יכולים להחזיר הביתה הולך ופוחת. כי זה אנשים לא חיות. תחזירו אותן הביתה זה לא הגיוני שזה נמשך כל כך הרבה זמן".