המיליארדר עצר את התרומות - פורום קהלת בגל פיטורים

מכון המחקר הבולט מצמצם את פעילותו בישראל ומפטר עובדים רבים, זאת לאחר צמצום התרומות לארגון. בפורום הגיבו: "אנחנו מאמינים שנצלח את התקופה הקשה, ואף נצא מחוזקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 08:39 כג באדר ב'

המיליארדר עצר את התרומות - פורום קהלת בגל פיטורים
משה קופל, יו"ר פורום קהלת, צילום: Hadas Parush/Flash90

פורום קהלת הפך בשנים האחרונות לאחד ממכוני המחקר המובילים והבולטים בישראל, בייחוד סביב חלקם של חוקרי הפורום בכמה רפורמות משמעותיות בישראל ובראשן הרפורמה המשפטית. עתה, כך פורסם ב"ישראל היום", הפורום מצמצם את פעילותו בישראל ואף מפטר חלק מעובדיו.

המיליארדר עצר את התמיכה בפורום קהלת - והסביר מדוע

מלבד פיטורי העובדים, יצמצם הפורום גם הסיוע לארגוני חברה אזרחית בישראל. הסיבות לכך נובעות בין היתר מצמצום התקציב של הפורום. כזכור, לפני מספר חודשים המיליארדר היהודי אמריקאי ארתור דנצ'יק עצר את התמיכה בפורום קהלת לאחר שהיה מהתומכים הגדולים שלו.

משרדי פורום קהלת, לפני מספר שבועות

משרדי פורום קהלת, בלב סערת הרפורמה המשפטית. צילום: Flash90

דנצ'יק הסביר אז את הפסקת התרומות לפורום ואמר: "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית. החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".

"מאמינים שנצלח את התקופה הקשה"

"מאז שמחת תורה, הפורום ועובדיו היו מרוכזים בתרומה למאמץ הקולקטיבי הלאומי" הגיבו בפורום ל"ישראל היום", "לנוכח אירועי התקופה האחרונה, והצורך בצמצום תקציבי, נאלצנו להיפרד מכמה עובדים יקרים ומוכשרים. אנחנו מאמינים שנצלח את התקופה הקשה, ואף נצא מחוזקים, כדי להמשיך לתרום לריבונות הלאומית, לחירות הפרט ולהפרדת הרשויות במדינת ישראל".