בארה"ב מתנערים מהתקיפה - גורם ישראלי: אנחנו תקפנו, אבל לא בשגרירות

לאחר חיסולו של מוחמד רזא זאהדי, מפקד בכוח קודס של משמרות המהפכה, בישראל נרשמת דריכות. במקביל, אישרו מספר גורמים ישראלים את התקיפה בדמשק | דיווח: ארצות הברית העבירה מסר לאיראן לפיו לא היה לה חלק בתקיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 07:43 כג באדר ב'

בארה"ב מתנערים מהתקיפה - גורם ישראלי: אנחנו תקפנו, אבל לא בשגרירות
מוחמד רזא זאהדי, חוסל., צילום: Ali Khara, Farsnews.ir -cc-by (wikipedia)

יום לאחר חיסולו של של הבכיר האיראני מוחמד רזא זאהדי סמוך לשגרירות האיראנית בדמשק ובישראל מגבירים את הכוננות ובייחוד סביב נציגויות דיפלומטיות ישראליות ברחבי העולם. ארבעה גורמים ישראלים שונים אישרו במהלך הלילה (ג') לעיתון "הניו יורק טיימס" כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול.

יחד עם זאת, טענו הגורמים כי היעד שהופצץ לא היה השגרירות האיראנית בדמשק אלא מבנה סמוך ששימש את משמרות המהפכה האיראניים בלבד וכי מדובר במתחם צבאי ולא דיפלומטי. שגריר איראן איים אתמול על ישראל ואמר כי "התגובה של טהרן תהיה חריפה".

איראן

איראן, מאיימים על ישראל. צילום: שאטרסטוק

האמריקאים מתנערים

בתוך כך, גורמים בארצות הברית הניחו בפני העיתונאי ברק רביד כי היא לא הייתה מעורבת כלל בתקיפה בדמשק ואף העבירו מסר חד לאיראן כי לא ידעו על תקיפת מוחמד רזא זאהדי. "לארה"ב לא היתה כל מעורבות בתקיפה הזו ולא ידענו עליה מראש", אמר דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן

אחראי על העברת אמצעי הלחימה וכלי הנשק מאיראן ללבנון

כזכור, שבעה בני אדם נהרגו אתמול בתקיפה סמוך לשגרירות איראן בעיר דמשק ובה חוסלו מספר בכירים איראניים ובראשם מוחמד רזא זאהדי. זהדי אחראי בין היתר על העברת אמצעי הלחימה וכלי הנשק מאיראן ללבנון, ובעברו פיקד על חיל האוויר של משמרות המהפכה ועל דיוויזיית האימאם חוסיין של כוחות היבשה במלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים. יחד איתו חוסלו גם סגנו ויועציו.