אזהרות המסע מתגברות: האפליקציה שאתם חייבים בטיסה הבאה

חברת פספורטכארד מכריזה על פתיחת "חדר מצב" שיספק התרעות בזמן אמת למטיילים ישראלים בחו"ל: "המציאות הביטחונית לישראלים שנמצאים ברחבי העולם בעקבות 7 באוקטובר השתנתה לרעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 19:57 כב באדר ב'

אזהרות המסע מתגברות: האפליקציה שאתם חייבים בטיסה הבאה
טיסות, צילום: CANVA

פספורטכארד, חברת ביטוחי הנסיעות והרילוקיישן המובילה בישראל, מודיעה היום (ב') על פתיחת חדר מצב חדשני שיספק, באמצעות אפליקציה חדשנית ייעודית שפותחה בקבוצת פספורטכארד, התרעות בזמן אמת למטיילים ישראלים בחו"ל.

חינם - בלי קשר לחברת הביטוח

השירות החדש, שיהיה זמין ללא תשלום לכל הישראלים ללא קשר לחברה שבה הם מבוטחים, נועד לתת מענה לצורך הגובר במידע מוקדם ומהימן בעקבות התגברות האיומים הביטחוניים ברחבי העולם וגילויי האנטישמיות. חדר המצב יהיה מאויש 24/7 בנציגים שהוכשרו לטפל באירועי חירום והוא יעניק מידע עדכני באמצעות אפליקציה ייעודית וידווח על ידי התרעות בדחיפה על אירועים חריגים בעלי אופי מסוכן, הפגנות, שביתות ואסונות טבע ברחבי העולם.

חדר המצב

חדר המצב | צילום: יח"צ מותר בשימוש

המידע שיימסר לישראלים בחו"ל יתבסס על מקורות מודיעין מהימנים וכן מדיווחים ממטיילים ישראלים שיאומתו על ידי חדר המצב. החיבור הרציף באמצעות האפליקציה הייעודית ל"חדר המצב" יאפשר משלוח התרעות בזמן אמת, מבוססות מיקום, על אירועים חריגים בעלי אופי מסוכן, הפגנות, אסונות טבע, שביתות ועוד. בנוסף השירות יאפשר חיוג מיידי לשירותי החירום המקומיים ביעד הנסיעה, וגם קבלת מידע על אירועים עתידיים שצפויים ביעד הנסיעה עוד לפני ההגעה אליו, כדוגמת הפגנה אנטי-ישראלית, או דיווח על אירועים בעלי אופי מסוכן שבהם נתקלו מטיילים ישראלים באזור.

הנחיה בזמן אמת על נתיבי מילוט וחילוץ

חדר המצב ידע להעביר התרעות מיידיות לטלפון הנייד מרגע שזוהתה כניסה לאזור שיש בו התרעה פעילה. אחד הפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים שנכנסו כחלק מיכולות חדר המצב מבוסס על מציאות רבודה המאפשרת לצוות חדר המצב להנחות בזמן אמת על נתיבי מילוט וחילוץ מאזורים מסוכנים במצבים מסכני חיים.

בסקר שביצעה חברת פספורטכארד לקראת פתיחת חדר המצב עלה כי 86% מהטסים לחו"ל דיווחו כי אחרי 7 באוקטובר תחושת הביטחון ביעד הנסיעה הפכה לשיקול מרכזי בבחירתם. בנוסף עולה מהסקר כי רק 20% מהמטיילים הישראלים בחו"ל יודעים כיצד ליצור קשר עם שירותי החירום המקומיים. באמצעות היכולות החדשות של חדר המצב יינתן מענה מדויק לנושאים אלה, באירועי חירום תתגבש תמונת מצב מיידית אודות המטיילים ישראלים שהורידו את האפליקציה לצורך מעקב שוטף והגברת תחושת הביטחון של המטיילים. כמו כן, האפליקציה תאפשר למשתמש להתקשר ישירות לשירותי החירום המקומיים ביעד בו שוהה.

יו"ר חדר המצב - אלוף במיל' יעקב עמידרור

אלוף (במיל') יעקב עמידרור, יו"ר חדר המצב: "המציאות הביטחונית לישראלים שנמצאים ברחבי העולם בעקבות 7 באוקטובר השתנתה לרעה. השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין צוות אנושי ומיומן הוא החידוש שהביאו פספורטכארד. הטכנולוגיה תאפשר לחדר המצב להיות יעיל יותר באירועי חילוץ ברחבי העולם, בעיקר בזכות הטכנולוגיה שתשפר את היכולת לאתר את המקום בו נמצא המטייל שבמצוקה. חדר המצב יגביר את תחושת הביטחון של הטסים לחו"ל בכך שיאפשר להעביר מידע בזמן אמת על אירועים העלולים לסכן ישראלים ברחבי העולם. כמו כן, מדובר בשירות היסייע לישראלים לקבל החלטות הנוגעות לשמירה על ביטחונם ובטיחותם בחו"ל".