ראש אמ"ן לשעבר מסביר: כך ישפיע החיסול על הזירה הצפונית

בעקבות חיסולו של מפקד כח קודס בסוריה ולבנון בתקיפה בסוריה, האלוף תמיר הימן מסביר: "מדובר באחד החיסולים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר שבוצעו, אולי החשוב ביותר מאז חיסול סולימאני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 19:11 כב באדר ב'

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: כך ישפיע החיסול על הזירה הצפונית
תמיר היימן, צילום: Miriam Alster/Flash90

התקיפה המשמעותית בסוריה: מוחמד רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון של משמרות המהפכה, חוסל בתקיפה היום (ב') בדמשק - והאלוף במיל' וראש אגף המודיעין לשעבר מסביר על משמעות החיסול, וטוען כי מדובר בחיסול משמעותי מאוד, שפוגע ביכולות האיראניות הקשורות לזירה הצפונית.

"אם אכן חוסל מפקד הגיס האיראני שאחראי על סוריה ולבנון זה אחד החיסולים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר שבוצעו, אולי החשוב ביותר מאז חיסול סולימאני, מפקד כוח קודס", כתב הימן בחשבון ה-X שלו. "מהדווי הוא המפקד הבכיר בחזית הצפון של כוח קודס, ממונה על הפעלת חיזבאללה והמליציות השיעיות בסוריה ובפועל האיש הבכיר ביותר בחזית הצפונית במקרה של מלחמה עם ישראל".

הימן מחבר את הנקודות וטוען כי איראן מתחילה לשלם את המחיר: "אם אכן החיסול בוצע במתחם ריבוני איראני - קונסוליה - זו עובדה חשובה. עובדה חשובה נוספת - מדובר באיש בכיר מאוד במשמרות המהפכה. נראה שאיראן משלמת סוף סוף מחיר על כך שידה מאחורי רוב הפעילות ההתקפיות מול ישראל".

מוחמד רזא זאהדי

מוחמד רזא זאהדי, צילום: Ali Khara, Farsnews.ir -cc-by (wikipedia)