מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל הודיע: הסתיים המבצע בבית החולים שיפא

צה"ל הודיע על סיומו של המבצע הצבאי בבית החולים שיפא - כוחות שייטת 13, צוות הקרב של חטיבה 401 וסיירת נח"ל יצאו ממרחב בית החולים לאחר שבועיים של פעילות מבצעית בבית החולים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 01/04/24 09:53 כב באדר ב'

צה"ל הודיע: הסתיים המבצע בבית החולים שיפא
מתוך פעילות צה"ל בבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע הבוקר (ב') כי הגיע לסיומו מבצע "ניתוח מקומי" בבית החולים שיפא. לאחר כשבועיים של פעילות מבצעית, כוחות שייטת 13, צוות הקרב של חטיבה 401 וסיירת נח"ל בפיקוד אוגדה 162 יצאו ממרחב בית החולים.

אמצעי לחימה אותרו במיטות וכריות מטופלים

במסגרת המבצע הכוחות טיהרו מבנים בתוך בית החולים, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים אשר הוחבאו במרחב. במתחם היולדות, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים שהוחבאו בכריות ומיטות המטופלים, בתקרות ובקירות המתחם, בינהם, עשרות פצצות מרגמה, לבנות חבלה, נשקי צלפים, קלאצ׳ניקובים, אקדחים, מטענים, מחסניות, מרגמות ותחמושת נוספת.

נמשכת הלחימה ברצועת עזה

במרכז הרצועה מסוק קרב תקף מבנה צבאי של חמאס ומבנה ממלוכד בהכוונת לוחמי נח"ל ממנו המחבלים תיצפתו על הכוחות. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מחבלים שהיוו איום מיידי על הכוחות המתמרנים, ביניהם צלף שחוסל על ידי מסוק קרב.

כוחות עוצבת הקומנדו פועלים במרחב אל-אמל בחאן יונס

בחאן יונס כוחות עוצבת הקומנדו פועלים במרחב אל-אמל. הלוחמים חיסלו מחבלים מטווח קצר, פשטו על תשתיות טרור ועצרו מספר מחבלים. במהלך סריקות הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים ובניהם מטענים. צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים שאיימו על כוחותינו.