מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פעילי מחאה רבים מוחים בירושלים בדרישה להחזרת החטופים במידי וקיום בחירות

הפגנות ומחאות נרחבות החלו בירושלים ובתל אביב, זאת במטרה לקרוא להפלת הממשלה ולבחירות עכשיו. עימותים קשים התפתחו בכיכר השבת בין חרדים למוחים | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 19:47 כא באדר ב'

פעילי מחאה רבים מוחים בירושלים בדרישה להחזרת החטופים במידי וקיום בחירות
מפגינים בירושלים, צילום: אחים לנשק

בני משפחות חטופים, יחד עם ארגוני מחאה נוספים כדוגמת "אחים לנשק", החלו הערב (א') בשבוע של הפגנות ומחאות בירושלים ובתל אביב, זאת במטרה לקרוא להפלת הממשלה ולבחירות עכשיו. לטענתם, נתניהו מפקיר את החטופים ולא עושה מספיק כדי להחזירם. במסגרת המחאות, התפתח עימות בכיכר השבת בירושלים בין חרדים למוחים, עימות בו הושלכו ביצים וחפצים.

רוב הצירים שנחסמו נפתחו לתנועה

לאחר שנחסמה בידי המוחים, בשעה האחרונה נפתחה היציאה מהעיר ירושלים באזור גשר המיתרים לאחר פינוי והדיפת עשרות מפרי הסדר שחסמו את הציר והתפרעו במקום בניגוד לחוק. בשעה האחרונה השוטרים עצרו מפרת סדר שעל פי החשד הייתה ממובילי מפרי הסדר שחסמו את כביש בגין מוקדם יותר הערב לפרק זמן קצר עד שפוזרו מהמקום.

בשעה זו מתקיימת מחאה במתחם מחאה שתואם מראש ברחוב עזה. השוטרים פועלים במקום לשמירת הסדר ולאפשר את המחאה במקום כחוק. נכון לעכשיו, מרבית הצירים שנחסמו לתנועה בעקבות המחאה או הפרות הסדר הערב נפתחו לתנועה למעט: עזה, רמב"ן, סעדיה גאון, מטודלה האר"י, זוסמן וקפלן.

מהמחאה,

מהמחאה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

חסמו כבישים והתעמתו עם תושבי המקום

בתוך כך, משטרת ישראל מדווחת כי המוחים חסמו את ציר התנועה במקום בניגוד לחוק והחלו להתעמת עם תושבי האזור, שהתקהלו במקום, תוך הפרת הסדר הציבורי.

דודי אמסלם: "לא נותנים לממשלה למשול מהיום הראשון"

השר דודי אמסלם, התראיין לרדיו "קול חי" ואמר: "מאז שקמה הממשלה הזו השמאל לא נתן לה מנוחה. ההפגנות, האלימות, בית המשפט. לא נותנים לממשלה למשול מהיום הראשון". השר יצחק וסרלאוף, שהשתתף היום בכנס כיפה, אמר בכנס כי כל המטרה של המחאה זו הפלת הממשלה, פעם בגלל הרפורמה ופעם בגלל המלחמה. לדבריו: "משתמשים במשפחות החטופים ועושים שימוש ציני בכאב שלהם. יחיא סינוואר צופה בהם ונהנה. זה מחליש את הלוחמים שלנו במערכה".