מועדון צעירי הקואליציה למתמודדי הנפש יוצא לדרך: "צעד חשוב בדרך להכלה ושילוב"

קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש הקימה מועדון חדש שידאג לצעירים מתמודדי נפש: "צעד חשוב בדרך להכלה ושילוב מיטבי של מתמודדי נפש צעירים בחברה הישראלית בכלל, ובציבור הדתי בפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/24 22:54 כ באדר ב'

מועדון צעירי הקואליציה למתמודדי הנפש יוצא לדרך: "צעד חשוב בדרך להכלה ושילוב"
חברי המועדון החדש, צילום: ללא

קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש הקימה לאחרונה את "מועדון צעירי הקואליציה" שמספק מענה ייחודי לצרכיהם החברתיים של צעירים מתמודדי נפש בגילאי 20-30. במסגרת המועדון, מדי שבוע, נפגשים החברים למספר שעות של פעילות מגוונת ומעשירה. המפגשים כוללים סדנאות יצירה, טיולים בטבע, שיחות עומק ועוד.

"השייכות והקהילתיות הם מרכיבים חיוניים בתהליך ההחלמה"

"מעבר לטיפול המקצועי הנדרש, אנו מאמינים שתחושת השייכות והקהילתיות הם מרכיבים חיוניים בתהליך ההחלמה של מתמודדי נפש" מסבירה נעמה גרוסמן מנהלת מועדון הצעירים. "המועדון נועד לתת להם מקום ותחושה שהם חלק בלתי נפרד מהחברה".

בשל חשיבותה, סוגיית מתמודדי הנפש הצעירים במגזר הדתי היא אחת מהנושאים שיידונו בכנס 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' (מחר) אותו מובילים אתר כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, ובו גרוסמן אשר מנהלת את מועדון הצעירים תשתתף כפאנליסטית.

רק לאחרונה, התכנסו חברי המועדון לסדנת עיצוב כוסות מיוחדת. כל משתתף עיצב כוס עם מסרים אישיים משמעותיים עבורו - מצחיקים, עמוקים או סתם חשובים. "המפגש היה הצלחה מסחררת", משתפת גרוסמן בהתרגשות, "כולם נהנו מאוד והאווירה הייתה מדהימה ומלאת שמחה".

"צעד חשוב בדרך להכלה ושילוב מיטבי של מתמודדי נפש"

"הקמת מועדון צעירי הקואליציה מהווה צעד חשוב בדרך להכלה ושילוב מיטבי של מתמודדי נפש צעירים בחברה הישראלית בכלל, ובציבור הדתי בפרט" אומרת מנהלת קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש ורד מזומן אביעד. "היוזמה המבורכת הזו תורמת רבות לרווחתם הנפשית ומחזקת את החוסן האישי והקהילתי".

"נעלה את המודעות לסוגיית מתמודדי הנפש הצעירים"

"המועדון מספק תרומה משמעותית ונצרכת במסע ליצירת חברה מכילה ותומכת יותר עבור מתמודדי הנפש במגזר הדתי" מברכת עדי מאמו שוורץ, מארגנת כנס 'האומץ לדבר על זה' ומבעלי אתר כיפה. בכנס, שיערך בנושא, נעלה את המודעות לסוגיית מתמודדי הנפש הצעירים, ולסוגיות הנוספות הנוגעות להתמודדות נפש בצל המלחמה".