מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סוף לסאגה: הפלסטיני שהתגייר ונורה למוות על ידי חייל ייקבר בקבר ישראל

לאחר שהרב הראשי הורבה לקבור אותו בקבר ישראל שר הפנים משה ארבל אישר את בקשת התושבות של סאמח זיתון, או בשמו היהודי דוד בן אברהם ז"ל, פלסטיני תושב חברון שהתגייר ונורה למוות על ידי חייל צה"ל

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 29/03/24 14:16 יט באדר ב'

סוף לסאגה: הפלסטיני שהתגייר ונורה למוות על ידי חייל ייקבר בקבר ישראל
זירת האירוע , צילום: Gershon Elinson,Flash90

שר הפנים, משה ארבל, אישר היום (ו') את בקשת התושבות של סאמח זיתון, או בשמו היהודי דוד בן אברהם ז"ל, פלסטיני תושב חברון שהתגייר אך בקשתו לקבל אזרחות ישראלית סורבה. בכך, נפתרה הדילמה היכן לקבור את סאמח, שעבר גיור כהלכה ונורה למוות על ידי לוחם לאחר שנחשד כמחבל. זיתון למד לימודי יהדות במכון מאיר והשלים את תהליך הגיור שלו השלים לפני 4 שנים, כזכור, אתמול הורה הרב הראשי לקבור את בן אברהם בקבר ישראל ולא בקבר נכרי, מכיוון שמל.

מצ"ח חוקרים את האירוע הטראגי

האירוע הטראגי התרחש בדרכו של סאמח לירושלים כשנעצר לחיפוש בתחנת האוטובוס בצומת אלעזר על ידי לוחם מילואים ולפי תיעוד מהאירוע, הוא נורה למוות למרות שהרים ידיים וציית להנחיות. בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה, שנשא לצורך הגנה עצמית אך לא השתמש בה. מצ"ח הודיעו כי יחקרו באזהרה את איש המילואים שירה בו.

"להפיק לקחים מהתקרית המצערת שעלתה בחייו של דוד בן אברהם"

שר הפנים ארבל מסר עם ההחלטה לאשר את בקשת התושבות: "עלינו להפיק לקחים מהתקרית המצערת שעלתה בחייו של דוד בן אברהם ז"ל ולפעול ככל יכולתנו לקיים את צוואתו ורצונו של המנוח להיות חלק מעם ישראל. אישור בקשתו לתושבות ישראלית עושה צדק גם אם באיחור ובנסיבות טראגיות על הצדק להיעשות"".