העורך החרדי הבכיר נגד נתניהו: "האשם מספר 1"

עורך מגזין משפחה, אריך ארליך, תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וסימן אותו כאשם הראשי במשבר חוק הגיוס: "כדרכו כמעט בכל סוגיה שדורשת הכרעה - הוא דחה ודחה לרגע שאחרי האחרון"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 29/03/24 13:09 יט באדר ב'

העורך החרדי הבכיר נגד נתניהו: "האשם מספר 1"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע משבר חוק הגיוס וצו הביניים שהטיל בג"ץ על העברת התקציבים לישיבות, עורך מגזין משפחה, אריך ארליך, תקף בחריפות את ראש הממשלה והגדיר אותו כאשם הראשי והמרכזי במשבר וזאת בשל התנהלות הדחיינית בקבלת החלטות. בציוץ שהעלה לטוויטר כתב ארליך: "האשם מספר 1 במשבר החוקי חסר התקדים הזה הוא נתניהו".

"נציגות חרדית חלשה ורופסת שלרגע לא דפקה על השולחן"

עוד הוסיף העורך החרדי: "כדרכו כמעט בכל סוגיה שדורשת הכרעה - הוא דחה ודחה לרגע שאחרי האחרון, ביקש מבג"ץ עוד ארכה ועוד אחת, נמנע מהחלטות והסתפק בלהבטיח הבטחות. מולו ניצבה נציגות חרדית חלשה ורופסת שנתנה אשראי פתוח, לרגע לא דפקה על השולחן והעדיפה לקנות ממנו לוקשים ולזרום עם ההבטחה של 'אחרי הרפורמה נסדר את הגיוס'".

"האם הלקח יילמד? אני בספק גדול"

לסיום ארליך טען כי משבר הגיוס פוגע בחברה הישראלית ולא רק בעולם התורה. "השוקת השבורה הזו היא נזק לא רק לעולם התורה - אלא גם לחברה הישראלית" כתב ארליך. "הסדר חוקי אמור להיות אינטרס של כולם בדרך לפתרון ארוך טווח. לא הייתה כאן הפתעה או משהו. האם הלקח יילמד? אני בספק גדול".

בג"ץ הוציא צו ביניים להקפאת התקציבים לישיבות

כזכור אמש בית המשפט העליון הוציא צו ביניים המורה למדינה להפסיק את תקצוב הישיבות החרדיות אשר תלמידיהם אינם מתגייסים לצבא החל מהראשון לאפריל. יחד עם זאת הישיבות ימשיכו לקבל כספים עבור תלמידים אשר אינם חייבים בגיוס וזאת עד לסוף שנת הלימודים. בתוך כך, בג"ץ אישר לראש הממשלה לדחות את תשובתו עד לסוף חודש אפריל.