התכנית של יועז הנדל: "יש 4 בממשלה שהלב שלהם במקום הנכון"

חבר הכנסת והשר לשעבר חשף בזום "המילואימניקים" את התוכנית שלו להפלת חוק הגיוס שמקדם נתניהו: "יש ארבעה בממשלה שהלב שלהם במקום הנכון ואנחנו נצטרך לשכנע אותם בטוב או בקצת לחץ"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 29/03/24 12:39 יט באדר ב'

התכנית של יועז הנדל: "יש 4 בממשלה שהלב שלהם במקום הנכון"
יועז הנדל, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ברקע סערת חוק הגיוס חבר הכנסת והשר לשעבר יועז הנדל חשף בזום של ארגון המילואימניקים את התוכנית להפלת החוק שמקדם ראש הממשלה וסימן ארבעה חברי כנסת מהליכוד ככאלו שניתן להפעיל עליהם לחץ. "יש ארבעה בממשלה שהלב שלהם במקום הנכון ואנחנו נצטרך לשכנע אותם בטוב או בקצת לחץ: עמיחי שיקלי, אופיר סופר, אבי דיכטר וניר ברקת".

הנדל: "הדרג המדיני לא מסוגל לקבל החלטות"

הנדל הגדיר את היעדים לקידום גיוס החרדים לצה"ל ואמר כי "בתור התחלה צריך לוודא ששום חוק עוקף של התהליך הזה לא עובר". הנדל הסתייג מקבלת החלטות בידי בג"ץ במקום הדרג המדיני אך הבהיר: "אנחנו לא בעולם מתוקן והדרג המדיני לא מסוגל לקבל החלטות. הוא תקוע בשישי באוקטובר".

בג"ץ הוציא צו ביניים להקפאת התקציבים לישיבות

כזכור אמש בית המשפט העליון הוציא צו ביניים המורה למדינה להפסיק את תקצוב הישיבות החרדיות אשר תלמידיהם אינם מתגייסים לצבא החל מהראשון לאפריל. יחד עם זאת הישיבות ימשיכו לקבל כספים עבור תלמידים אשר אינם חייבים בגיוס וזאת עד לסוף שנת הלימודים. בתוך כך, בג"ץ אישר לראש הממשלה לדחות את תשובתו עד לסוף חודש אפריל.

היועמ"שית השיבה לבג"ץ: לגייס חרדים כבר משבוע הבא

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה השיבה לבג"ץ כי החל מחודש אפריל על רשויות הגיוס לפעול לגיוס בחורי הישיבות החרדים ולעצור את התקציבים לישיבות לאחר תקופת הסתגלות קצרה. במכתב התשובה לבג"ץ כתבה היועמ"שית: "החל מיום 1.4.2024 לא יהיה עוד מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות".