לתקצב 2000 איש בשנה - ושכל השאר יתגייסו: האדמו"ר שמתנגד ל"תורתם אומנותם"

הרב אברהם מרדכי גוטליב, אדמו"ר קהילת חסידי אשלג בקרית יערים, מתבטא תכופות נגד תקצוב הישיבות ובעד גיוס החרדים. לטענתו, "לימוד תורה זה בשעות הפנאי" ותקצוב של אלפיים איש בלבד בשנה "זה די והותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/24 10:37 יט באדר ב'

לתקצב 2000 איש בשנה - ושכל השאר יתגייסו: האדמו"ר שמתנגד ל"תורתם אומנותם"
ישיבה חרדית, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

בעוד הקהילה החרדית ממשיכה להתנגד בכל תוקף להפסקת תקצוב הישיבות ולגיוס החרדים, ישנו רב אחד שלדעתו מימון הישיבות זוהי טעות מבחינה רוחנית ומדינית גם יחד. הרב אברהם מרדכי גוטליב, אדמו"ר קהילת חסידי אשלג בקרית יערים, מתבטא תכופות נגד הפטור לתלמידי ישיבות.

לימוד תורה זה בשעות הפנאי

אמש (ה') הוא הצהיר קבל עם ועדה: "תקציבים לישיבות וכוללים מעל גיל 18 זו טעות ושחיתות. אין שום ספק שבחורי ישיבה, צריכים להשתתף בעול הלאומי. ללמוד תורה זה בשעות הפנאי. לא יכול להיות שהמדינה תסבסד את הלימוד תורה הזה. זה מודה שפשוט עבר זמנה. זה שהמדינה עשתה את זה כל השנים. זו גם היתה טעות. תקצוב לתלמודי תורה, לבחורים, בחורות, עד גיל 18 זה בסדר. מגיל 18 והילך, כל אחד ואחת, צריכים גם לתרום את חלקם לעם ישראל, ולימוד תורה בשעות הפנאי".

לתקצב אלפיים איש בשנה - זה מספיק לגמרי

"אדם שיושב ולומד תורה בשעות הפנאי שלו, לזה יש ערך. אבל לא שאדם יושב ולומד תורה, מתוקצב ומקבל תקציבים ומשכורות וכספים, זה לא לעניין" טען הרב. "כל זה טעות, גם מבחינה גשמית וגם מבחינה רוחנית. המדינה יכולה להרשות לעצמה לתקצב משהו כמו אלפיים אנשים כל שנה, כי בכל זאת בוודאי יש אינטרס לעם ישראל, שיהיו דיינים ושיהיו פוסקים ושיהיו רבנים ושיהיו תלמידי חכמים. אז לצורך הזה אפשר לתקצב אלפיים איש בשנה. זה מספיק לגמרי, זה מעל ומעבר".

הבוקר הוא אף התראיין לרדיו 103FM והסביר: "החברה מפיקה תועלת מהלימוד שלהם, אבל שציבור שלם של 150 אלף איש ישבו וילמדו? זה דבר שלא בא בחשבון. אני רואה על יד הבית שלי, יש מעין שרשרת של חנויות ובחורים משוטטים שם כל שעות היום, הם אמורים לשבת וללמוד - בפועל הם יושבים עם רוגעלך ועוגיות. זה מתרחש בכל מקום".