"ארץ גזירה"; "הוסרה כיפת הברזל": כך נראה הזעזוע בעולם החרדי בבוקר שאחרי

צו הביניים שהוציא בג"צ טלטל את המדינה כשקבע שיש לעצור את תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים לצה"ל. בבוקר שאחרי הצו שערי העיתונים החרדים משקפים את הזעזוע העמוק מההחלטה הדרמטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/24 09:55 יט באדר ב'

"ארץ גזירה"; "הוסרה כיפת הברזל": כך נראה הזעזוע בעולם החרדי בבוקר שאחרי
הפגנת חרדים נגד גיוס, צילום: דוברות המשטרה

אמש (ה') הנחית בג"צ החלטה שזעזעה את העולם החרדי. לפי צו הביניים שנתו בג"צ, החל מה-1 באפריל, כל ישיבה שלא תשלח את תלמידיה הייעודיים לגיוס, לא תקבל את תקציביה מהמדינה. ההחלטה הכתה את המדינה בתדהמה, אך בעוד שרבים בציבור שמחו על ביטול הפטור, בעולם החרדי הדבר סימל שבר עמוק.

"החלטה דורסנית"; "בג"צ נגד עולם התורה": ההלם במגזר החרדי

שערי העיתונים החרדים בבוקר שאחרי משקפים היטב את הטלטלה שעבר המגזר. בעיתון "יתד נאמן" נכתב באותיות ענק: "זרים הליצוני עד מאוד, מתורתך לא נטיתי". עוד נכתב, "ארץ גזירה, היועמ"שית ובג"צ נגד עולם התורה". בכתבה אף נטען כי "המדינה מאבדת את זכויותיה בהחזקת תורה ומסכנת את קיומה".

עיתון יתד נאמן הבוקר

עיתון יתד נאמן הבוקר צילום: ללא

בעיתון "המבשר" התמונה דומה. על שער העיתון נכתב כי החלטת בג"צ היא "דורסנית". בהמשך נכתב כי "בזמן הכי קריטי מאז קום המדינה, כשזקוקים לזכות לימוד התורה של בני הישיבות בכל רגע, החליט בג"צ לעצור את התקציבים". עם זאת, הודגש מיד כי "תלמידי הישיבות ימשיכו להגות בתורה בכל מצב ובכל מחיר ושום סנקציות כלכליות לא ישפיעו עליהם". טורים נוספים שנכתבו בעיתון נושאים כותרות כמו "אוי לה לאותה בושה" ו-"אפס לה זכות קיום".

עיתון המבשר הבוקר

עיתון המבשר הבוקר צילום: ללא

גם באתרי החדשות

גם באתרי החדשות החרדים ניכרת התדהמה. באתר חרדים 10 למשל תיתקלו בכתבה הראשית שמסקרת את תגובתו של המרן הגר"ד לנדו. הוא טען: "אם יתמעטו לומדי התורה, עלול לבוא קטרוג. לימוד התורה בישיבות זה מה שמגן על כל היהודים. חלילה שלא תקיא הארץ את יושביה". כל שלוש הכתבות הבאות באתר עוסקות גם הן בנושא ומסקרות את התגובות הנזעמות במערכת הפוליטית.