למרות סערת הגיוס - המפלגות החרדיות דווקא מתחזקות: סקר מנדטים

לאחר שבוע סוער במיוחד, סקר מנדטים חדש מציג כי המפלגות החרדיות והליכוד דווקא מתחזקות ומקבלות קולות נוספים. גם גדעון סער שפרש השבוע מהממשלה מצליח לעורר את עניין הציבור ועובר את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/24 08:08 יט באדר ב'

למרות סערת הגיוס - המפלגות החרדיות דווקא מתחזקות: סקר מנדטים
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שבוע סוער עבר על משכן הכנסת בעקבות סערת חוק הגיוס, שעוררה כעס רב בציבור משני צידי המתרס. בנוסף לכך סורבה בקשתו של ראש תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לקבינט, ובעקבות כך הודיע כי יפרוש מהממשלה. המהלך המסוכן שעשה סער, השתלם מעט שכן, על פי סקר מנדטים של "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" , מפלגתו עוברת לראשונה את אחוז החסימה.

החרדים מתחזקים בסקרים

המחנה הממלכתי עוד עומד בראש הרשימה בפער משאר המפלגות, אך איבד שני מנדטים לאחר הדיון הסוער בחוק הגיוס. המפלגה בראשות גנץ עומדת על 33 מנדטים. לעומתה, המפלגה החרדית "יהדות התורה" מתחזקת בשני מנדטים ועומדת על 7. זאת במקביל ל-10 המנדטים שמקבל דרעי ומפלגת ש"ס.

גם נתניהו מוסיף להתחזק לאחר השבוע האחרון, ומפלגת הליכוד עומדת על 19 מנדטים. מפלדת יש עתיד, שבחרה אמש (ו') ביאיר לפיד כראש המפלגה, עומדת על 12 מנדטים. ישראל ביתנו עם 10 מנדטים, ועוצמה יהודית עם מספר זהה. המפלגות חד"ש תע"ל, רע"מ ומרצ עומדות על 5 מנדטים כל אחת. מפלגתו של גדעון סער עומדת על 4 מנדטים ועוברת את אחוז החסימה לראשונה. המפלגה בראשות בצלאל סמוטריץ’ (2.9%), העבודה (2.4%) ובל"ד (2%) אינן עוברות את אחוז החסימה.