מינוי חדש בממשלה: זה הסרוג שינהל את משרדו של בן גביר

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה פה אחד למנות את רפאל אנגל לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: שימש כממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין וניהל את פעילות עמותת רגבים ואופק להתיישבות

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 28/03/24 22:46 יח באדר ב'

מינוי חדש בממשלה: זה הסרוג שינהל את משרדו של בן גביר
רפאל אנגל, מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי הנכנס, צילום: ברוך גרינברג

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה הערב (ה') למנות את מר רפאל אנגל לתפקיד המנהל הכללי של המשרד לביטחון לאומי. הוועדה קבעה, כי אנגל עונה על תנאי הסף להשכלה ועונה על תנאי הכשירות לניסיון בתפקיד ניהולי בכיר. הוועדה התרשמה מהופעתו ומהעשייה המשמעותית בתחום הביטחוני, ומהמוטיבציה שהפגין לתפקיד וללימוד תחומי העיסוק של המשרד.

רפאל אנגל, מנכ"ל המשרד הנכנס

רפאל אנגל, מנכ"ל המשרד הנכנס צילום: ברוך גרינברג

כזכור, בבקשתו לנציב שירות המדינה כתב השר: "לרפאל אנגל ניסיון ניהולי רב שנים במערכות רבות ומגוונות המעניקות לו ידע מקיף ורוחבי בניהול תהליכים ארוכי טווח, תקציבים מסועפים ומערכות ממשלתיות. אנגל משמש כסגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין, בתפקידו זה מנהל אנגל מספר תחומים ובהם: תחום הביטחון ובכללו, אחריות על אגף הביטחון, ליווי הקמת ותחזוקת מרכיבי ביטחון בישובים, קשרי המועצה עם גופי הביטחון השונים, משטרת ישראל, צה"ל, כב"ה ומג"ב, ניהול מטה החירום הרשותי, ניהול אירועי חירום בשטח, ניהול הקשר עם משרדי הביטחון הלאומי והביטחון".

ניהל את פעילות עמותת רגבים וחברת אופק להתיישבות

במכתב ששיגר השר בחודש שעבר נימק מדוע בחר דווקא בו, והסביר כי מלבד פעילותו במועצה: "כמנהל פעילות עמותת 'רגבים' ומנהל חברת אופק להתיישבות מר אנגל ניהל והוביל את פעילות החברות בתחומים שונים הכוללים ניהול צוות עובדים ונותני שירותים חיצוניים רבים, ניהול רכזים ארציים לקידום מדיניות בצפון ובדרום, קידום חקיקה משווה ביו"ש וקידום החלטות ממשלה וצווי אלוף".

"אני סמוך ובטוח כי מר אנגל יביא למשרד לביטחון לאומי ממרצו ומנסיונו"

השר בן גביר בירך: "אני סמוך ובטוח כי מר אנגל יביא למשרד לביטחון לאומי ממרצו ומנסיונו, תהליכי ביצוע משמעותיים שיכללו גם תוכניות משמעותיות לגופי ביטחון הפנים בשיתוף פעולה מלא של כלל היחידות במשרד ושל גופי הביטחון, תוך ניהול תקציבי המשרד והפקת המרב מהם".