בג"ץ בהחלטה דרמטית: צו ביניים להקפאת התקציבים לישיבות החל משבוע הבא

לאחר תשובת היועמ"שית, בית המשפט העליון הוציא צו ביניים המורה למדינה להפסיק את תקצוב הישיבות החרדיות - תקציב חלקי יימשך עד לסוף שנת הלימודים | דרעי: "התעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה" | דגל התורה: "הכל מתוזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/24 19:37 יח באדר ב'

בג"ץ בהחלטה דרמטית: צו ביניים להקפאת התקציבים לישיבות החל משבוע הבא
בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר פרסום תשובת היועמ"שית, בית המשפט העליון הוציא הערב (ה') צו ביניים המורה למדינה להפסיק את תקצוב הישיבות החרדיות אשר תלמידיהם אינם מתגייסים לצבא החל מהראשון לאפריל. יחד עם זאת הישיבות ימשיכו לקבל כספים עבור תלמידים אשר אינם חייבים בגיוס וזאת עד לסוף שנת הלימודים. בתוך כך, בג"ץ אישר לראש הממשלה לדחות את תשובתו עד לסוף חודש אפריל.


להורדת הקובץ

דרעי: "אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה"

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, ששמר על שתיקה לאחרונה יצא במתקפה חריפה על בג"ץ: "צו הביניים שנתן בג"צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג"צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם".

דגל התורה: "הכל מתוזמן"

בסיעת דגל התורה תקפו גם הם: "בג"צ והמערכת הפקידותית החליטו על מאבק כולל בלומדי התורה ובחינוך התורני והם חייבים להוכיח לכולם שהם בעלי הבית במדינה הזאת והם גם יחליטו עבורינו לאיזה קואליציה נלך. איך אפשר להוציא צו ביניים תוך שעה, כשאדם מן השורה יכול להמתין שנים לפסיקה?. הכל מתוזמן".

היועמ"שית השיבה לבג"ץ: לגייס חרדים כבר משבוע הבא

כזכור, מוקדם יותר השיבה היועצת המשפטית לממשלה לבג"ץ והבהירה כי החל מחודש אפריל על רשויות הגיוס לפעול לגיוס בחורי הישיבות החרדים ולעצור את התקציבים לישיבות לאחר תקופת הסתגלות קצרה. במכתב התשובה לבג"ץ כתבה היועמ"שית: "החל מיום 1.4.2024 לא יהיה עוד מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות".

נתניהו ביקש דחייה בחודש ונענה חלקית

לצד תגובתה הנחרצת של היועמ"שית ראש הממשלה נתניהו הוסיף בקשה לארכה של 30 יום נוספים בקבלת החלטה בחוק הגיוס: "אני מבקש מבית המשפט הנכבד שלא לקבל החלטה בשאלת הגיוס ובשאלות הכרוכות בה במשך 30 יום, על מנת שיתאפשר לנו לגבש סופית את ההסכמות" נכתב בבקשתו של נתניהו. כאמור, בקשתו התקבלה אך לצד זאת הוחלט גם על צו ביניים שיחול כבר שבוע הבא.