מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הסיתה באינסטגרם ותשלם מחיר כבד: זה העונש שקיבלה הסייעת הערבית

בית משפט השלום בכפר סבא הטיל תשעה חודשי מאסר לסייעת ערבית-ישראלית שכתבה באינסטגרם ב-7 באוקטובר: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות ההתנגדות הפלשתינית ברצועת עזה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 28/03/24 16:07 יח באדר ב'

הסיתה באינסטגרם ותשלם מחיר כבד: זה העונש שקיבלה הסייעת הערבית
הפגנה בעד שחרור מחבלים, אילוסטרציה, צילום: Wagdi Ashtiyeh,FLASH 90

בית משפט השלום בכפר סבא הטיל היום (ה') עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 5,000 שקלים במסגרת הסדר טיעון נגד חאג' יחיא, תושבת טייבה בת 23, שעבדה כסייעת במעון ילדים בהוד השרון וזאת לאחר שפרסמה באינסטגרם פוסט תמיכה במעשי הזוועה של חמאס.

כתבה בבוקר הטבח: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות"

בפוסט שפורסם בבוקר הטבח כתבה יחיא: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות ההתנגדות הפלשתינית ברצועת עזה, וסצנות אימה של הציונים נבהלים והטילים נופלים על ראשם. הוא אלוהים, תן ניצחון למשרתים שלך בעזה. פלסטין וכולם תמכו בדגל שלכם ועזרו להם נגד אויבי הדת".

קריאה למעשה אלימות, הסתה למרד והסתה לגזענות

כתב האישום נגד הסייעת הוגש ב-19 באוקטובר, פחות משבועיים לאחר מתקפת חמאס על יישובי העוטף ותחילת מלחמת חרבות ברזל. חאג' יחיא נעצרה ב-10 באוקטובר בחשד לעבירות של פרסום קריאה למעשה אלימות, הסתה למרד, הסתה לגזענות ופרסום דברי שבח שיש בהם להביא לטרור. יחיא הואשמה בעבירות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, ובהמשך הוגש נגדה כתב אישום