בצל משבר חוק הגיוס - ההנחיה החדשה של הרב הראשי: "מחייבת את כולם"

הרב דוד לאו פרסם מכתב לקהל בחורי הישיבות ובו הוא מורה על הגברת סדרי הלימוד גם בתקופת בין הזמנים: "על בני התורה מוטלת אחריות רבה לחיזוק התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/24 15:41 יח באדר ב'

בצל משבר חוק הגיוס - ההנחיה החדשה של הרב הראשי: "מחייבת את כולם"
הרב דוד לאו, צילום: Michael Giladi,Flash90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יצא היום (ה') באיגרת מיוחדת לבני הישיבות ולאברכי הכוללים לקראת סיום זמן חורף ותחילת ימי בין הזמנים בהיכלי הישיבות והכוללים רחבי הארץ, במכתבו הרב התייחס למשבר חוק הגיוס וביקש להגביר ולחזק את סדרי לימוד התורה. "'בין הזמנים' אינם ימי פגרה, גם בתקופה זו עלינו לקבוע סדרי לימוד קבועים, להוסיף אור תורה וזכויות לעם ישראל כולו ולזכות הלוחמים העומדים במערכה הקשה" כתב הרב לאו.

ההנחיה החדשה של הרב הראשי

ההנחיה החדשה של הרב הראשי צילום: ללא

"על כל אחד לעשות את חשבון הנפש שלו"

עוד כתב הרב הראשי במכתבו לבני הישיבות: "עולם התורה עומד בימים אלו בראש סדר היום הציבורי. רבים מלבים ומגרים את ידי האיבה השנאה והקיטוב. מציאות זו מחייבת את כולם, על כל אחד לעשות את חשבון הנפש שלו כיצד הוא יכול בתפקידו למלא את חובותיו".

"לשרש את השנאה ואת המפריד בינינו"

לסיום הרב הראשי קרא לבני הישיבות במכתבו: "עלינו להסיח דעת מכל המריבות והתגרות, לשרש את השנאה ואת המפריד בינינו. יש לחפש את המאחד וללכד את השורות. על בני התורה מוטלת אחריות רבה לחיזוק התורה ולהגדלת כבוד שמים וזאת השעה לכוון לדרך האמת והשלום".