מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

21 ילדים יתומים משני הוריהם ו-33 תלמידים שחזרו מהשבי: הנתונים המחרידים נחשפים

בדיון שהתקיים בכנסת בנושא מענים חינוכיים לילדי משפחות החטופים, נמנו הנתונים המספריים המחרידים של התלמידים שנפגעו מהמלחמה | 1,047 תלמידים נמצאים במעגל הפגיעה הראשון

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 28/03/24 15:01 יח באדר ב'

21 ילדים יתומים משני הוריהם ו-33 תלמידים שחזרו מהשבי: הנתונים המחרידים נחשפים
תלמידים, השנה תיפתח כמתוכנן?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת בראשות חבר הכנסת יוסף טייב, קיימה היום (ה') דיון בנושא מענים חינוכיים לילדי משפחות החטופים. בדיון התברר כי בני דודים, אחיינים ונכדים של חטופים אינם נמנים על המעגל הראשון, קרי שאחד או יותר מבני משפחתם נרצח, ולכן אינם מקבלים מענה חינוכי הולם מצד מערכת החינוך. כמו כן, בוועדה, מנתה נציגת משרד החינוך את הנתונים המספריים המחרידים של התלמידים שנפגעו מהמלחמה.

מתנדבי זק"א בעוטף עזה

מתנדבי זק"א בעוטף עזה, צילום: זק"א

הנתונים המלאים

במערכת החינוך ישנם 21 ילדים יתומים משני הוריהם, 33 תלמידים שחזרו מהשבי, ו-1,047 תלמידים שנמצאים במעגל הפגיעה הראשון, שאחד או יותר מבני משפחתו נרצח. מתוכם, קיימים 108 תלמידים שבני משפחתם ממעגל ראשון נחטף.

נציגת משרד החינוך: התלמידים מקבלים מענים חינוכיים

מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך עינב לוק, מסרה: "מינינו גורם חינוכי מלווה לכל אחד מהתלמידים בני המעגל הראשון שגם מקבלים מענים חינוכיים חברתיים רגשיים ולימודיים על ידי המוסד החינוכי וכן התאמות בבחינות הבגרות. יש לנו תיעוד של 1,000 ילדים נוספים, ממעגלי פגיעה אחרים, ונתנו להם מענים. ההבדל בין המעגל הראשון למעגלים האחרים הוא בהקלות שניתנות בבחינות הבגרות".