נמאס להם: תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים - "לא נפסיק לפעול"

לאחר חוסר ההסכמות של ארגון המורים ומשרד האוצר בנוגע לשכר המורים, החליטו תלמידי התיכונים על שביתה. "נמאס מהמצב שבו הציונים שלנו, הטיולים ואפילו המסעות לפולין תלויים בעיצומים ובהיעדר הסכמות בין האוצר לארגון המורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/24 09:24 יח באדר ב'

נמאס להם: תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים - "לא נפסיק לפעול"
תיכון, אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מועצת התלמידים הארצית הודיעה כי תשבית היום (ה') את התיכונים, זאת לאחר שארגון המורים ומשרד האוצר לא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים, כעת, התיכונים שובתים. לדברי מועצת התלמידים, מחאות ארגוני המורים פוגעות קשות בשגרת הלימודים ובפעילות הערכית השוטפת. "נמאס מהמצב שבו הציונים שלנו, הטיולים, פעילות חברתית ואפילו המסעות לפולין תלויים בעיצומים ובהיעדר הסכמות בין האוצר לארגון המורים", מסרו במועצה.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם"

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, הוסיפה ואמרה כי "זוהי שביתת אזהרה. אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם. כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך ובה הוא יכול לקבל כלים לאזרחות דרך טיולים ומסעות. אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".

חוסר הסכמות בין ארגון המורים למשרד האוצר

כזכור, ארגון המורים העל-יסודיים הודיע לפני כחודש כי יחדש את המאבק על הסכם השכר. בתוך כך, הוחלט כי מורי התיכונים לא יעבירו ציונים, לא יקיימו פעילויות אחרי השעה 15:30, לא יקיימו אספות הורים, השתלמויות או כל פעילות לימודית חברתית שאינה בית ספרית. ארגון המורים טוען כי משרד האוצר חזר בו מההסכמות אליהם הגיעו, והתנה את תוספת השכר בקריטריונים שונים. במשרד האוצר לעומת זאת, טוענים כי דווקא הארגון הוא זה שחזר בו מהסכמות.