"בדקתי עם רבני המקום": הרב הראשי קבע היכן יקבר גר הצדק שנורה בשוגג

לאחר הסערה והדילמה היכן לקבור את סאמח זיתון, או בשמו היהודי דוד בן אברהם ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חייל צה"ל בכניסה ליישוב, הרב הראשי לישראל פוסק: "יש לקבור אותו בקבר ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 19:58 יז באדר ב'

"בדקתי עם רבני המקום": הרב הראשי קבע היכן יקבר גר הצדק שנורה בשוגג
הזירה באלעזר, צילום: Gershon Elinson,Flash90

בפסק הלכה שהוציא, אומר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, כי יש לקבור את דוד בן אברהם, סאמח זיתון ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חייל צה"ל, בקבר ישראל, ולא בקבר נכרי, מכיוון שמל. "לאחר בדיקת העניין עם רבני המקום", כותב הרב לאו, "יש לקבור את דוד בן אברהם בקבר ישראל".

פסק ההלכה

פסק ההלכה צילום: הרבנות הראשית

גר הצדק הוא נכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט

כזכור, זיתון, שנורה בידי חייל מילואים בגוש עציון, הוא יהודי שעבר גיור כהלכה. את תהליך הגיור שלו השלים לפני 4 שנים, ולפי אנשי היישוב היהודי בחברון, מדובר בנכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט.

נעם ארנון, איש ההתיישבות היהודית בחברון כתב: "הבוקר הגיעו לסיומם הטראגי חייו של דוד בן אברהם, גר הצדק שרצה בכל מאודו להצטרף לעם ישראל. הסיפור התחיל לפני 95 שנה, בפרעות תרפ"ט בחברון. האירועים אז התרחשו בדיוק כמו בשואת העוטף ב–7 באוקטובר. אך בניגוד לערביי עזה, בחברון היו עשרות ערבים שפעלו באומץ והצילו יהודים. ביניהם היה ערבי בשם עיד אל זייתון; לפי העדויות הוא הציל בביתו כעשרים וחמישה יהודים, ביניהם משפחות קסטל ומני".