מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מנהלי הציונות הדתית הודו: "רוב הילדים שלנו הם על הרצף"

במהלך פאנל מיוחד שהתקיים במסגרת כנס המנהלים של משרד אשחר & more עסקו בסוגיית התופעה של יציאה בשאלה. מנכ"ל רשת אמית: "צריך פה דוגמה אישית ובראש ובראשונה זה איך אתה מתנהג ואיך אתה מתנהל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 18:55 יז באדר ב'

מנהלי הציונות הדתית הודו: "רוב הילדים שלנו הם על הרצף"
מנהלי הציונות הדתית בכנס, צילום: ללא

סוגיית היציאה בשאלה בקרב צעירים מהציבור הדתי לאומי מעסיקה רבות גם את מנהלי המוסדות והארגונים של המגזר. היום (ד'), במהלך כנס בכירי ומנהלי המגזר הדתי לאומי של משרד אשחר & more התקיים פאנל בנושא בהשתתפות ראשי רשתות החינוך הגדולות. את הפאנל הנחה הרב אליאב תורג'מן מאיגוד רבני קהילות, והשתתפו בו מנכ"ל מוסדות בני עקיבא ומנכ"ל רשת אמית. בכנס משתתפים למעלה מ-400 מבכירי המגזר ובהם אנשי ממשל, ראשי גרעינים, מנכ"לי מוסדות, עמותות, אגודות, בכירים במשק, ראשי רשתות החינוך ועוד

"לא אומרים לא לילדה שרוצה לחזור הביתה"

קודם לפאנל, התקיימה שיחה של שרית ואוהד לפידות שביתם תפארת נפלה בשבעה באוקטובר בעת שהשתתפה במסיבת הנובה, שדיברו על הצורך לתת גם לצעירים שלא המשיכו בדרך הדת מקום בבית הכנסת. במהלך השיחה שיתפו ההורים בסיפורה של תפארת ועל הטיול הגדול ממנו היא חזרה בערב ראש השנה האחרון, וההתייעצות עם רב הקהילה האם לעזור לה במימון הכרטיס, למרות מה שזה כרוך בו. "הרבנית צהר התקשרה אלי ואמרה לנו 'לא אומרים לא לילדה שרוצה לחזור הביתה'" .

הרב ד"ר יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בנ"ע, אמר במהלך הפאנל שיש להסתכל על האדם ועל התנועה שלו, ולא להתייחס אליו במושגים של שחור או לבן. "אני מרגיש שהשאלה כמה דתל"שים יש או אין, היא קצת אנכרוניסטית, כי רוב הילדים שלנו הם על הרצף. רוב הילדים שלנו אם אני אגיד להם 'אתם לא דתיים', הם יעלבו באופן אמיתי, למרות שבהתנהגות של חלקם זה מאוד שונה ממה שהייתי מצפה".

"המפתח זה הרבה אהבה והרבה שמחה בחינוך"

מנכ"ל רשת אמית, ד"ר אמנון אלדר, הוסיף: "יש בחירה לכל בוגר או בוגרת ללכת בדרך שהם בוחרים בה, על זה אין ויכוח. אבל בכל זאת, לנו כהורים ומחנכים יש אחריות מאוד מאוד גדולה. אי אפשר לדעת מה יקרה אחרי כמה שנים מהחינוך שהילד ספג, ובסופו של דבר מה הבחירה שכל ילד עשה. המפתח זה הרבה אהבה והרבה שמחה בחינוך. צריך פה דוגמה אישית ובראש ובראשונה זה איך אתה מתנהג ואיך אתה מתנהל. ההורים, המשפחה וכמובן גם המחנכים והמחנכות".

https://youtube.com/live/8HTWGBSdq6k?feature=share