מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על רקע חוק הגיוס, היועמ"שית נגד הממשלה: "לא הצגתם תשתית מינימלית"

סערת גיוס החרדים ממשיכה: אחרי אינספור הארכות שביקשה הממשלה מבג"צ לפני שתידרש למתווה בעניין, גלי בהרב מיארה אמרה כי אין לממשלה זכות לבקש הארכה נוספת: "לא הוכחתם כיצד תביאו לקידום השיוויון בנטל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 17:31 יז באדר ב' | עודכן בתאריך 27/03/24 22:36

על רקע חוק הגיוס, היועמ"שית נגד הממשלה: "לא הצגתם תשתית מינימלית"
גיוס חרדים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לאחר יממה אינטנסיבית של פגישות ותמרונים בין הח"כים החרדים שלא הניבו פרי, הדד ליין הסופי של הממשלה, בו היא צריכה להגיש את תשובתה לבג"צ בנוגע לחוק הגיוס הגיע היום (ד') והיועצת המשפטית לממשלה הודיעה רשמית כי היא מתנגדת לאפשרות של דחיה נוספת.

אחרי ההתנגדות, שלח מזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב בו טען כי משרד הביטחון לא משתף פעולה עם חוק הגיוס, מכתב עליו שר הביטחון גלנט הגיב כי מדובר בשקרים. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה השיבה למזכיר הממשלה, יוסי פוקס וטענה שהממשלה לא באמת הביאה פתרון אמיתי: "לא הוכחתם כיצד תביאו לקידום השיוויון בנטל, לא הצגתם תשתית מקצועית מינימלית"

נתניהו הבטיח חוק חדש - החרדים מפקפקים

אמש התקיימה ישיבה מתוחה במיוחד בין נתניהו לסיעות החרדיות שנמשכה אל תוך הלילה. הישיבה נגמרה כששני הצדדים יצאו בידיים ריקות, שכן למרות שנתניהו הבטיח לקדם הצעת חוק פרטית חדשה שתאפשר פטור מגיוס לבני ישיבות מיד אחרי הפגרה, החרדים מבינים כי סיכוי גדול שההצעה לא תאושר. אם לא יהיו שינויים ברגע האחרון, החלטת הממשלה בנושא הגיוס תפקע בתחילת השבוע הבא, והחרדים יאבדו את המעמד החוקי שמסדיר להם פטור.

הפגנת החרדים בירושלים

הפגנת החרדים בירושלים, צילום: דוברות המשטרה

ההשערות הם שבלי פתרון של חקיקה ממשלתית, החרדים ינסו למצוא פתרון חדש שישאיר אותם בבתי המדרש דרך חקיקה פרטית של אחד הח"כים שלהם בתחילת השבוע הבא. חקיקה פרטית תעשה לחרדים חיים קלים כיוון שהיא דורשת רוב במליאה ותו לא. חוק שכזה צפוי להיפסל בבג"צ, אך יקנה לחרדים מה שהם צריכים כרגע- זמן.